۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶
شعردوست :

شبکه مشترک تلویزیونی با حمایت احمدی نژاد در تاجیکستان آغاز به کار کرد

سفیر ایران در تاجیکستان با اشاره به ساخت ساختمانی در مجاورت کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان برای شبکه مشترک ایران، افغانستان، تاجیکستان از تولید چندین ساعت برنامه فرهنگی و هنری برای آغاز کار این شبکه با حداقل چند ساعت برنامه در روز خبر داد.
علی اصغر شعردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان درباره تأسیس تلویزیون مشترک ایران، افغانستان و تاجیکستان به خبرنگار مهر گفت: موضوع تاسیس تلویزیونی مشترک برای کشورهای فارسی‌زبان با تصمیم رؤسای جمهوری این سه کشور در سال ۲۰۰۷ به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفت و طی این تصمیم مقرر شد محل این تلویزیون کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه باشد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با حمایت‌های مقام محترم ریاست جمهوری موضوع راه‌اندازی این تلویزیون به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت.

سفیر ایران در تاجیکستان یادآور شد: در حال حاضر از جانب طرف ایرانی ساختمان مناسبی در مجاورت کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان تجهیز و استودیوهای مخصوص جهت ضبط برنامه‌ها و... ساخته شده و چندین ساعت برنامه‌های فرهنگی و هنری پیشاپیش آماده شده است.

شعردوست با اشاره به خریداری تأسیسات و تجهیزات مدرن و مورد نیاز این تلویزیون از کشورهای آلمان و هلند در سال جاری، اظهار کرد: این تأسیسات و تجهیزات اکنون در حال نصب هستند. به مجرد اینکه تکنیسین‌ها و عوامل فنی این تجهیزات را نصب و آماده کار کنند تصمیم داریم که این تلویزیون را به صورت آزمایشی و با حداقل چند ساعت برنامه در روز راه اندازی کنیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با عنایات الهی و حمایت دولت خدمت گذار این پروژه مهم فرهنگی به‌زودی به ثمر بنشیند.

به گزارش مهر، قرار است این شبکه به زبان فارسی، به تفکیک در سه بازه هشت ساعته به تاجیکستان، افغانستان و ایران روی آنتن برود.
کد مطلب: 7543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *