۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۰
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور:

نیروی انسانی، سرمایه و دانش عناصر اصلی توسعه کشاورزی هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دانش و تکنولوژی نوین و سرمایه‌گذاری در راستای تقویت زیرساخت‌ها و نیروی انسانی متخصص را از عناصر اصلی توسعه بخش کشاورزی دانست.
محسن موحدیان عطار ظهر امروز در دیدار با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در توسعه و اقتصاد کشور است که برای توسعه این حوزه به شدت نیازمند دانش و تکنولوژی نوین و سرمایه‌گذاری و نیروی انسانی متخصص هستیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۴ درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به بخش کشاورزی است که این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به عضویت بیش از ۱۷۰ هزار نفر در این سازمان گفت: سازمان نظام مهندسی نقش بسیار موثری در زمینه تبادل و تلفیق دانش و اطلاعات بخش کشاورزی دارد که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

موحدیان عطار با بیان اینکه سالانه ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره کارشناسی در رشته‌های مختلف کشاورزی در کشور فارغ التحصیل می‌شوند، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به خوبی توانسته است زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی را در استان‌های سراسر کشور فراهم کند و در این زمینه با مشکلی مواجه نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: امروز پرداختن به امور کشاورزی از نیاز خانوادگی خارج و به عرصه‌های اقتصادی و تجاری و سودآور تبدیل شده است که با هدایت آگاهانه و با برنامه‌ریزی بلندمدت می‌توان از این فرصت نهایت بهره را برد.

عباس مظفری افزود: امروز بخش کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
کد مطلب: 7616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *