۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۹

عمده قربانیان کودکان زیر ۱۳ سال هستند

بر اساس نتایج به دست آمده از یک بررسی، آمار کودکانی که در کشورهای غربی مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند هر روز رو به افزایش است و این درحالیست که بسیاری از آنها به پلیس گزارش داده نمی‌شود.
بر اساس نتایج به دست آمده از یک بررسی، آمار کودکانی که در کشورهای غربی مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند هر روز رو به افزایش است و این درحالیست که بسیاری از آنها به پلیس گزارش داده نمی‌شود.
به گزارش فارس، بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات در کشورهای مختلف غربی، آمار کودکانی که در این کشورها مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند هر روز رو به افزایش است و این درحالیست که بسیاری از آنها به پلیس گزارش داده نمی‌شود و همین موضوع منجر به فراگیری بیشتر آن می‌شود. 
در زیر به بررسی آمار تعرض به سه کشور غربی که در صدر آزار و اذیت جنسی به کودکان قراردارند، می‌پردازیم:
*انگلیس
تعداد گزارش‌های آزار و اذیت نوجوانان به یکدیگر در انگلیس 71 درصد رشد یافته؛ از 4 هزار و 603 مورد در سال 2013 تا 2014 به 7 هزار و 866 مورد در سال جاری رسیده است.
بر اساس‌ آمار و ارقام موجود، بسیاری از آزار و اذیت‌های جنسی یا در مدرسه و یا بعد از مدرسه در مسیر مدرسه به خانه رخ می‌دهد؛ پلیس انگلیس هشدار می‌دهد که شکایات تعرض جنسی کودکان نسبت به دو سال گذشته با افزایش چشمگیری روبه رو بده است. 
طبق گزارش پلیس انگلیس، آمار آزار و اذیت جنسی در مدرسه از 386 مورد در سال 2014 به 922 مورد در اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017 رسیده که در 225 مورد، تعرض رخ داده است. 
*آمریکا
در اولین ماه سال 2016، یک معلم آمریکایی به علت تعرض به دو دانش آموز پسر خود دستگیر شد؛ این حادثه منجر شد تا پایگاه "world net daily" از فساد معلمان و رفتارهای غیراخلاقی آنها گزارش تهیه کند و در این گزارش نام بیش از 400 معلم فاسد را افشا کند تا خانواده‌ها بدانند که کودک آنها حتی در مدرسه هم در معرض آزار و اذیت جنسی قرار دارد.
اداره اطلاعات جنایی فدرال آمریکا اعلام کرده است: از سال 2013 تا سه ماهه اول 2017، 17 هزار کودک آمریکایی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.
بحران اخلاقی در کشور آمریکا منجر شده تا هر روز کودکان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گیرند و به علت عدم برخورد قانونی با بسیاری از متجاوزان، خشونت جنسی نسبت به کودکان با روند صعودی عجیبی روبه رو باشد. 
*برزیل
بر اساس آمار و ارقامی که سال گذشته منتشر شد، تجاوز جنسی به زنان و دختران برزیلی هم رو به افزایش است و تعداد زیادی از آنها نیز در ترس از حمله جنسی زندگی می‌کنند. 
بررسی‌های صورت گرفته نشان داده، میزان تعرض به نوجوانان تا 19 سال بسیار بیشتر از بزرگسالان است؛ پژوهش وزارت بهداشت برزیل نیز نشان داد، 70 درصد آزار و اذیتی جنسی این کشور مربوط به کودکان و نوجوانان می‌شود.
بر اساس نظرسنجی که توسط انجمن خشونت‌های جنسی در ماه اکتبر برای امنیت عمومی برگزار شد، از هر 10 زن، 9 نفر از خشونت جنسی ترسیده‌اند.
طبق آمار رسمی، در سال 2016، بیش از 47 هزار تعرض جنسی در برزیل رخ داده؛ به عبارت دیگر، در هر 11 دقیقه یک نفر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است؛ یک منبع دولتی اظهار کرده که تنها 10 درصد خشونت‌های جنسی به پلیس این کشور گزارش می‌‌شود و آمار واقعی بسیار بالاتر از آنچه که گزارش شده، است.
بیشترین آزار جنسی در کشور برزیل مربوط به شمالی‌ترین ایالت این کشور می‌شود که بر اساس داده‌های موجود، آمار تعرض در آن، دو برابر میانگین ملی است. 
بر اساس آمار موجود، بیش از نیمی از قربانیان خشونت جنسی در کشور برزیل کودکان زیر 13 ساله هستند. 
کد مطلب: 76662
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *