۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۵

ممنوعیت برگزاری تظاهرات روزجمعه در تونس

دولت تونس برپایی تمامی تظاهرات روزجمعه را به منظور جلوگیری از بروز خشونت و درگیری بخاطر چاپ تصاویر موهن به حضرت رسول اکرم ( ص) در یک هفته نامه طنز فرانسوی، ممنوع اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ازتونس،وزارت کشور تونس روزپنجشنبه طی انتشاربیانیه ای اعلام کرد بااستفاده از اختیارات داده براساس قانون حالت فوق العاده و به منظور تامین نظم عمومی،هرگونه برپایی تظاهرات در هر منطقه در سراسر تونس در روزجمعه غیرقانونی اعلام می شود.

دراین بیانیه همچنین آمده است، وزارت کشور با دریافت اطلاعاتی مبنی براینکه تظاهرات روز جمعه قراراست به اقدامات خشونت آمیز و بروز ناآرامی ها منجر شود، دریافت کرده است.

درپی چاپ تصاویر موهن یادشده درهفته نامه طنز فرانسوی چارلی هبدو در روزچهارشنبه، درشبکه های اجتماعی اینترنتی برای برپایی تظاهرات اعتراض آمیز در روز جمعه فراخوان داده شده است.

سفارت فرانسه اعلام کرده است روز جمعه سفارت این کشور و تمامی مدارس فرانسوی در تونس از روز چهارشنبه تا صبح روز دوشنبه به منظور اقدامات پیشگیرانه تعطیل خواهند بود.

حزب اسلامی حاکم النهضه تونس در واکنش به چاپ تصاویر موهن به پیامبر اعظم ( ص ) در هفته نامه فرانسوی اعلام کرد: مسلمانان حق دارند تا وقتی تظاهرات شان صلح آمیز باشد در اعتراض به این اقدام نشریه فرانسوی اعتراض کنند.

النهضه از حق مسلمانان در اعتراض به چاپ تصاویر یاد شده حمایت کرده و خواستار برپایی تظاهرات با استفاده از روش های صلح آمیز و مدنی شده است.

حزب النهضه تونس که در راس دولت ائتلافی این کشور قراردارد ، کاریکاتورهای موهن را حمله ای تازه علیه پیامبر اسلام ( ص ) توصیف کرد.

چاپ تصاویر موهن در نشریه طنز فرانسوی موجب بروز اعتراض های خشونت آمیز در جهان اسلام شده است.

پیش از این نیز ، مسلمانان سراسر دنیا علیه تهیه و انتشار فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اعظم ( ص) تظاهرات سراسری برگزار کردند که در بسیاری از کشور ها به خشونت کشیده شد و در کشور لیبی به کشته شدن ۴ آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی در ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی منجر شد.
کد مطلب: 7673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *