۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۶

ملت ايران در دوران دفاع مقدس از استقلال ملت هاي آزاده صيانت کرد

رییس جمهور هفته دفاع مقدس را بیانگر اوج اتکای به خدا، استقلال و وحدت و انسجام ملت ایران دانست و گفت: دنیا بداند ملت بزرگ و با فرهنگ ایران با همان روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و نگاه به حقوق ملت ها در دوران دفاع مقدس، همچنان ایستاده است و از کرامت انسانی، اجرا و اعمال عدالت در عرصه بین الملل و استقلال ملت های آزاده، صیانت می کند.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در مراسم رژه نیروهای مسلح در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: بدون شک راه رسیدن به کرامت و عزت و آزادگی در دنیای کنونی همان مسیری است که ملت بزرگ ایران در سه دهه گذشته طی کرده است.
رییس جمهور حاکمیت واقعی آرای ملت های جهان را رمز رسیدن به آرمان های بین المللی دانست و با اشاره به فداکاری های ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، دفاع از یک سرزمین، یک ملت و حتی یک مکتب نبود بلکه بالاتر از آن دفاع از حیثیت، حقوق، آزادی و شرف ملت های آزاده جهان بود.
آقای احمدی نژاد در ادامه به زمینه های وقوع انقلاب اسلامی و ایثارگری های ملت ایران در آن دوره اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در واقع بعد از سال ها استیلای نظام دیکتاتوری، تحت هدایت و راهنمایی های یک مرد آسمانی به وقوع پیوست و ملت ایران در پیروی از این مرد آسمانی یعنی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با دست خالی بر ضد دیکتاتورهای زمانه و افرادی که به دنبال پایمال کردن حقوق اولیه مردم بودند قیام کرد و فریاد آزادی سرداد.
رئیس جمهور، انقلاب اسلامی ایران را خروش ملی در برابر نظام سلطه برشمرد و افزود: در دوره دفاع مقدس نیز نظام منحط و ضدبشری عالم همه موجودیت خود را در برابر ملت بزرگ و با فرهنگ ایران اسلامی عرضه کرد و در مقابل این نظام ضدبشری، ملت ایران هم استعداد الهی خود را با اتکا به قدرت ملی، وحدت و انسجام همگانی در میدان حاضر کرد.
آقای احمدی نژاد، فداکاری های ملت ایران در ایام جنگ تحمیلی را نمونه ای از ایثار و از خودگذشتگی همیشگی ملت این سرزمین برشمرد و گفت: دیدیم که در این ایام همه ارزش های دیکتاتورها و نظام ضدبشری که به بهانه های واهی ارائه شده بود رنگ باخت.
کد مطلب: 7696
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *