۰
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰

نقشه عربستان برای لبنان

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که عربستان قصد دارد همان کاری را که با قطر کرده با لبنان هم کند.
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که عربستان قصد دارد همان کاری را که با قطر کرده با لبنان هم کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: عربستان با این هیاهو و آشوب آمد تا رهبری سیاسی را با رهبری دیگری تغییر داده و روش اداره هم پیمانانش در لبنان را عوض کند. آن‌ها به یک کشور مستقل دارای حاکمیت توهین کردند. عربستان می‌خواست یک مسئله مربوط به خود و هم پیمانانش را در لبنان را تغییر دهد این به این معنا نیست که به تمامی در و دیوارها یورش برده و هر چیزی در لبنان است را نابود کنند.
وی گفت: عربستان می‌خواهد با لبنان همان کاری را بکند که با قطر کرده است. عربستان می‌خواهد همانطور که یمن، عراق و سوریه را نابود کرد لبنان را نیز نابود کند تا اندیشه و طرحی را که عاجز از آن است، اجرا کند برای همین به سخت‌ترین و پیچیده‌ترین راه‌ها متوسل می‌شود تا مجددا شکست بخورد.
حریری چهارم نوامبر استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد؛ اقدامی که لبنان را با بحران سیاسی عمیقی مواجه کرده است. وی در سخنرانی که تنها شبکه العربیه عربستان آن را پخش کرده بود، به شدت از حزب‌الله و ایران انتقاد کرد. مسئولان لبنانی معتقدند که عربستان وی را به استعفا مجبور کرده و تمامی سخنانی که در روز استعفا و روز یکشنبه در مصاحبه با المستقبل گفته بود به وی دیکته شده است.
کد مطلب: 77016
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *