کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعراب با طناب پوسیده عربستان ته چاه نروند

1 آذر 1396 ساعت 19:53

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «کشورهای عربی با طناب پوسیده عربستان به ته چاه نروند» گفت: قطعا ما به هر نوع تحرک خارج از ضوابط پاسخ بسیار کوبنده خواهیم داد.


یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «کشورهای عربی با طناب پوسیده عربستان به ته چاه نروند» گفت: قطعا ما به هر نوع تحرک خارج از ضوابط پاسخ بسیار کوبنده خواهیم داد.
مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجلاس اتحادیه عرب گفت: برگزاری اجلاس اتحادیه عرب برای ما دغدغه آور و نگران کننده نیست. چون اعتقاد ما بر این است که منافع کشورهای عربی با هماهنگی با ایران بهتر تامین می شود تا اینکه آنها با رژیم صهیونیستی هماهنگ باشند.
وی افزود: از طرف دیگر براساس اطلاعات ما هماهنگی‌هایی با رژیم صهیونیستی در پشت صحنه رخ داده است تا با بروز مشکلاتی در لبنان کارهایشان را در تغذیه فکری و مالی داعش ادامه دهند. لذا توصیه ما به کشورهای عربی این است که با طناب پوسیده عربستان به ته چاه نروند.
کواکبیان تاکید کرد: قطعا ایران به هرگونه تحرک خارج از ضوابط پاسخ بسیار کوبنده خواهد داد. البته اینها کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند اقدام نظامی کنند و اقداماتشان به مسائل سیاسی محدود می شود. از این رو بهتر است کشورهای عربی به این موضوع توجه کنند که با همراهی با ایران بیشتر به منافع امت اسلامی دسترسی پیدا می کنند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدامات عربستان برای ایجاد تنش در لبنان گفت: علیرغم تمامی اقدامات عربستان، لبنان نشان داد که همسو با چنین طراحی‌هایی نیست. به طوری که اعضای جبهه المستقبل با شعارهایی عکس‌های مقامات آل سعود را پاره کردند.
وی افزود: عربستان در چنین شرایطی ادعا می کند که موشک‌های اصابت شده از یمن به ریاض از طرف ایران بوده که این ادعا از طرف سازمان ملل نیز رد شده است. همه این جوسازی ها برای ایران هراسی و دستیابی به اهدافشان است، اهدافی که جوانکی سی و چند ساله آن‌هم به صورت ماجراجویانه طوری عمل می کند که گارد ملی این کشور نیز نقشه‌هایی علیه او طراحی کردند. این جوانک در داخل کشورش با مشکلاتی مواجه شده و در خارج نیز می خواهد کشورهای عربی را به جنجال وادار کند.
کواکبیان با تاکید بر لزوم برخورد منطقی و عاقلانه دستگاه دیپلماسی در این شرایط گفت: امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران سیاست خارجی با تدبیر و درایت این طراحی و توطئه ها و پیش‌نویس برخی بیانیه‌ها را خنثی کنند.
 


کد مطلب: 77451

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/77451/اعراب-طناب-پوسیده-عربستان-ته-چاه-نروند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir