۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
از سوی کواکبیان مطرح شد

انتظارات اصلاح طلبان از دولت

دبیر کل حزب «مردم سالاری» گفت: در بحث توسعه سیاسی، تحزب در کشور، امنیت اجتماعات و قانون جامع انتخابات، انتظار داریم دولت تحرک بیشتری از خود نشان دهد.
انتظارات اصلاح طلبان از دولت
دبیر کل حزب «مردم سالاری» گفت: در بحث توسعه سیاسی، تحزب در کشور، امنیت اجتماعات  و قانون جامع انتخابات، انتظار داریم  دولت تحرک بیشتری از خود نشان دهد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین مصطفی کواکبیان در گفت و گوی ویدیویی با خبرگزاری خانه ملت در رابطه با ارزیابی خود از دولت دوازدهم گفت: در حال حاضر بدنه اصلاح طلبی در کشور اعتقادی دارند مبنی بر اینکه  آقای روحانی یک چرخش‌هایی داشته است. حداقل به شعارهایی که در انتخابات مطرح کرد خیلی جامه عمل نپوشانده است،  ولی خب  هنوز وقت و زمان هست و باید صبر کرد. رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با اشاره به اظهاراتش در زمان معرفی وزیر علوم در مجلس، خاطرنشان کرد: من معتقدم،  نباید جنبش دانشجویی تا این میزان با دولت مخالفت کند. البته باید بررسی شود که امروز چه اتفاقی افتاده است که بیشتر اصلاح طلبان منتقد و اصلولگراها طرفداران شده‌اند. وی افزود: احتمالا یا آقای رییس جمهور اصولگرا شده است یا اصولگرایان اصلاح‌طلب شده‌اند؟ که اصولگرایان آمدند گفتند ما اعلام برائت مي‌کنیم و  اصلاح‌طلب‌ نشده‌ایم. این عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس گفت: امیدواریم آقای روحانی  همان چیزی که در انتخابات از خود نشان داد و اعلام کرد، در ادامه کار اجرایی کند.  عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه به ارزیابی عملکرد 100 روزه دولت دوازدهم در انتصاب استانداران پرداخت و با انتقاد از  دولت، اظهارداشت: مشاهده مي‌شود که در جا به جایی استانداران،  به ندرت مي‌توان یک استاندار اصلاح طلب را  نام برد که بتوان گفت  که صد در صد سوابق اصلاح طلبی دارد. این انتصابات فقط  یک نمونه از عملکرد دولت است که بدنه اصلاح طلبان در کل کشور آن را مي‌بینند و سوال اینجاست که  چرا باید این اتفاق بیافتد. وی افزود:  البته تصمیماتی در دولت اتخاذ مي‌شود که بدنه اصلاح‌طلبی نمي‌بینند. اما به طور کل  برون داد راهکارهای دولت،  حاکی از آن است که سمت و سوی جهت گیری‌ها بیشتر به سمت اصولگرایان است. دبیر کل حزب مردم سالای در ادامه تاکید کرد: متاسفانه با بخشی از مدیران روبرو هستیم که نه تنها اصولگرا نیستند، بلکه فرصت طلب هستند. وی افزود: من معتقدم  اصولگرایان، یک اصولی دارند، اما گاهی مشاهده مي‌شود  کسانی هستند که مدت‌هاست عادت کرده‌اند که از فرصت‌ها استفاده کنند. در حقیقت  اینها، فرصت‌طلبانی هستند که  مردانی برای تمام فصول‌‌اند. یعنی در هیچ فصلی این‌ها هیچ مشکلی ندارند و همیشه در پست‌ها و مناصب حضور دارند. البته بحث مناصب و پست اهمیت چندانی ندارند بلکه بحث جهت گیری  و رویکرد مهم است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامي‌در ادامه به  اولویت‌های اجرایی دولت پرداخت و گفت: معیشت مردم و تورم، اشتغال، موسسات مالی و اعتباری و رونق اقتصادی از جمله موضوعات داخلی هستند که باید  مورد توجه دولت قرار بگیرد  و دولت نباید فکر کند وقتی رای گرفت تمام شد، بلکه نیاز به کمک همه دارد و در راه حل مشکلات مردم  باید در صحنه حضور جدی داشته باشد و قطعا ما هم حمایت خواهیم کرد.  رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با اشاره به شعارهای سیاسی رییس جمهور در انتخابات، گفت: اگرچه در این 100 روز اول دولت دوازدهم در بحث اقتصادی،  چندان اتفاق ویژه‌ای نیافتاده است اما  در موضوع رفع حصر اقدام خوبی صورت گرفته که البته این انتظار بدنه اصلاح‌طلبی است که همین رفع تدریجی حصر ادامه یابد و معتقدم که دولت در این راستا عملکرد قابل قبولی داشته است.
کد مطلب: 77686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *