۰
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۷

نفتکش ایرانی و نجات5ماهیگیرسریلانکایی

یک فروند نفتکش ایرانی موفق به نجات پنج سرنشین یک قایق ماهیگیری واژگون شده در آب‎های اقیانوس هند شد.
یک فروند نفتکش ایرانی موفق به نجات پنج سرنشین یک قایق ماهیگیری واژگون شده در آب‎های اقیانوس هند شد.
به گزارش ایرنا، یک فروند نفتکش غول‎پیکر ایرانی در حال عبور از آب‎های اقیانوس هند بود که با یک قایق ماهیگیری واژگون شده در آب‎های این منطقه روبرو شد.
سرنشینان این قایق سریلانکایی پس از آگاه شدن از حضور کشتی نفتکش غول‎پیکر ایرانی در منطقه، با علامت دادن به کشتی کمک خواستند و خدمه این کشتی متوجه قایق و شرایط بحرانی پنج سرنشین آن شدند.
«محمود باغستانی» کاپیتان کشتی نفتکش ایرانی استریم* که فرماندهی این عملیات نجات را برعهده داشت، در این زمینه گفت: دهم آذرماه (جمعه) به محض مشاهده قایق سانحه‎دیده و اطلاع از این‎ حادثه، با تغییر مسیر و کاهش سرعت برای نجات سرنشینان آن، وارد عمل شدیم.
به گفته وی، هنگام عملیات نجات، باران سنگینی در حال باریدن بود و دید مناسبی نیز در ابتدا وجود نداشت که این شرایط جوی باعث شد عملیات نجات این پنج ماهیگیر سریلانکایی حدود پنج ساعت به طول انجامد.
باغستانی درباره وضعیت سرنشینان نجات یافته قایق سریلانکایی اضافه کرد: با وجود آشنا نبودن پنج ماهیگیر سریلانکایی به زبان انگلیسی و دشواری در برقراری ارتباط، این افراد ‎اکنون با بهره‎مندی از خدمات رفاهی و درمانی مناسب، در سلامت کامل مهمان ما در کشتی اند و چهارشنبه (پانزدهم آذر- ششم دسامبر) در بندر چابهار تحویل مقام های مسوول می‎شوند.
باغستانی ادامه داد: طبق گفته سرنشینان قایق واژگون شده سریلانکایی، آنان 2 تا سه روز در این وضع در دریا سرگردان بودند.
به گفته وی، شرکت ملی نفتکش در حال رایزنی با وزارت امورخارجه و سفارت سریلانکا در ایران برای انتقال این افراد است. 
وی افزود: مقام های سفارت سریلانکا در ایران امروز (یکشنبه) با حضور در شرکت ملی نفتکش ایران و تماس با کشتی استریم با پنج شهروند خود، صحبت و اطلاعات لازم را درباره هویت و محل زندگی آنان به منظور هماهنگی‎های بعدی کسب کردند. 
کشتی استریم متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران، یکی از بزرگ ترین کشتی‎های نفتکش جهان است که با 333 متر طول، 60 متر عرض و 30.5 متر ارتفاع، 317 هزار تن ظرفیت دارد.
ایران دارای بزرگ ترین ناوگان نفتکش دنیاست که پس از رفع تحریم ها و اخذ بیمه نامه ها و تاییدیه های لازم در همه بندرهای جهان، تردد می کند.
کد مطلب: 78044
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *