۰
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۱

جمع آوری هزار معتاد خیابانی در تهران

رئیس پلیس پایتخت با اعلام خبر جمع آوری یک هزار معتاد خیابانی طی شبانه روز گذشته، از عملکرد شهرداری تهران در زمینه نگهداری و بازتوانی معتادان متجاهر انتقاد کرد
رئیس پلیس پایتخت با اعلام خبر جمع آوری یک هزار معتاد خیابانی طی شبانه روز گذشته، از عملکرد شهرداری تهران در زمینه نگهداری و بازتوانی معتادان متجاهر انتقاد کرد.
به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در حاشیه اجرای طرح جدید شناسایی و دستگیری فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در تهران افزود: با توجه به دستورات مقام قضایی، همکاران ما از شب گذشته در سراسر پایتخت وارد عمل شده و یک هزار معتاد متجاهر و 300 خرده فروش مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردند.
وی اظهار کرد: در این عملیات گسترده علاوه بر دستگیری معتادان و خرده فروشان، 54 کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.
سردار رحیمی تصریح کرد: این درحالی است که نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر طی 20 روز گذشته بیش از 2 تن انواع مواد مخدر را در شهر تهران کشف و ضبط کرده اند.
رئیس پلیس پایتخت در خصوص دستگیری‌های متعدد این معتادان و رها شدن آنها در خیابان‌ها نیز گفت: ما از انجام وظیفه خود خسته نخواهیم شد و هرچند برخی از این افراد بیش از 10 بار دستگیر شده‌اند، البته امیدواریم تلاش ما نتیجه دهد چرا که در صورت عدم جمع‌آوری و ساماندهی معتادان، دیگران نیز آلوده خواهند شد.
سردار رحیمی با بیان اینکه اکثر افراد دستگیر شده در این طرح علاوه بر مصرف، فروشنده موادمخدر، زورگیر و خفت‌گیر نیز هستند، گفت: مسئول اعلام آمار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران است ولی آمارهای موجود نشان می دهد تعداد معتادان متجاهر شهر تهران بیش از 10 هزار نفر است.
وی با انتقاد از برخی دستگاه‌های مسئول در ساماندهی معتادان خیابانی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار بود، این افراد 3 ماه در مراکز اجباری تحت درمان باشند و پس از آن به مجموعه بهاران شهرداری تهران تحویل شوند، تا ادامه روند درمان و بازگشت آنها به جامعه طی شود.
سردار رحیمی تصریح کرد: متاسفانه در بازدیدی که اخیرا از این مراکز انجام شد، متوجه شدیم که این مراکز در 13 نقطه تهران خالی هستند.
کد مطلب: 78048
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *