۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳

امکان آبرسانی از سد طالقان به قزوین

استاندار قزوین گفت: اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین 6 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که توسط دولت و بخش خصوصی تامین خواهد شد.
استاندار قزوین گفت: اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین 6 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که توسط دولت و بخش خصوصی تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای تصفیه خانه این طرح با یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی آغاز شده و هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه و تسطیح زمین قرار دارد.
وی اظهار کرد: همچنین عملیات لوله گذاری به طول 120 کیلومتر از محل تصفیه خانه در طالقان تا شهر تاکستان کلید خورده و در آینده نه چندان دور آب 194 روستا و 14 شهر به وسیله این طرح تامین خواهد شد.
زاهدی اضافه کرد: جمع اعتبار این طرح 6 هزار و 300 میلیارد ریال است که یک هزار و 300 میلیارد ریال آن توسط بخش خصوصی و پنج هزار میلیارد رالد برای خط انتقال و مخزن توسط دولت و بخش خصوصی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به تملک اراضی آستان قدس رضوی برای انتقال لوله های آب به منظور اجرای این طرح،افزود: به زودی با معاونت املاک آستان قدس جلسه ای در خصوص رفع موضوع وقفی بودن اراضی مورد نیاز برای انتقال لوله های آب این پروژه برگزار خواهیم کرد.
استاندار قزوین گفت: برای تامین منابع مالی این طرح توسط دولت و بخش خصوصی اقدام شده است و بخش دیگر را برای پیشرفت سریعتر طرح باید از طریق صندوق توسعه ملی تامین کنیم.
رییس مجمع نمایندگان استان قزوین نیز در این بازدید گفت: طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین اعتبار بسیار سنگینی نیاز دارد و امیدواریم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار آن اقدام کنیم.
بهمن طاهرخانی افزود: امیدواریم با برگزاری جلسه ای توسط نمایندگان استان و استاندار بتوانیم دولت را مجاب کنیم که سهم بیشتری از تامین منابع اعتباری این پروژه را برعهده بگیرد تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری پیش برود.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: این طرح سالیان متوالی دنبال می شد تا اینکه در نهایت پارسال 60 میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به استان اختصاص یافت و کلنگ آغاز عملیات این پروژه در سفر رییس جمهوری به استان در سال گذشته به زمین زده شد.
داوود محمدی اضافه کرد: باید تلاش کنیم، سهم 10 درصدی بخش دولتی را در تامین اعتبار این پروژه ارتقا ببخشیم تا این طرح هر چه سریع تر به اتمام برسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز در این بازدید گفت: این طرح اهمیت بسیار زیادی در تامین آب شرب استان قزوین برعهده دارد و 80 درصد جمعیت استان را پوشش خواهد داد.
حمید پویا اضافه کرد: با توجه به بحران آب و لزوم تامین آب شرب استان از منابع زیرزمینی امیدواریم هرچه سریع تر بتوانیم این پروژه را با حمایت مسئولان استان به ویژه استاندار قزوین به اتمام برسانیم.
وی اضافه کرد: این طرح شامل یک تصفیه خانه با هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار و خط انتقال آب به طول 120 کیلومتر می باشد.
پویا خاطر نشان کرد: مدت اجرای این پروژه سه سال از زمان آغاز است و در صورت حل مشکل تملک اراضی آستان قدس شاهد تسریع در اجرای عملیات خواهیم بود.
طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین که از سال 95 در قزوین کلید خورده به 14 شهر شامل قزوین، الوند، نرجه، اک، اسفرورین، شال، کهک، محمودآباد، اقبالیه، بیدستان، محمدیه، شریفیه، خاکعلی و آبیک و 194 روستا آبرسانی خواهد کرد و فاز نخست آن از آبیک تا اقبالیه و فاز دوم آن از اقبالیه تا تاکستان اجرا می شود.
کد مطلب: 78165
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *