کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم افزایش150 هزار تخت بیمارستان

14 آذر 1396 ساعت 20:18

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: ساختار فیزیکی و تجهیزات بیمارستانی در تهران فرسوده بوده و ورود بخش خصوصی امری اجتناب‌ناپذیر است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: ساختار فیزیکی و تجهیزات بیمارستانی در تهران فرسوده بوده و ورود بخش خصوصی امری اجتناب‌ناپذیر است.
به گزارش فارس،  ظهر امروز محمد آقاجانی در مراسم گشایش رسمی بیمارستان تخصصی مهر آیین لواسان توسط بخش خصوصی که با حضور جمعی از مسؤولان محلی، امام جمعه لواسان، رودبار قصران، اعضای شورای شهر و جمعی از شهروندان این شهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های خوب در زمینه علوم پزشکی و توسعه همه‌جانبه پوشش درمانی در سطح کشور انجام ‌شده است خوشبختانه سالانه در موارد خاص کمتر از 20 نفر به‌منظور درمان به خارج از کشور سفر می‌کنند که این آمار پایین نشان از توسعه روز علم پزشکی در کشور دارد.
وی اضافه کرد: زیرساخت‌های فیزیکی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی کشور فرسوده و تجهیزات آن‌ها نیازمند جایگزینی هستند که با وجود سرانه پایین تخصیص‌ها می‌طلبد بخش خصوصی در این زمینه ورود کند چرا که بخش دولتی به‌تنهایی از عهده هزینه‌های سنگین این بخش برنمی‌آید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران ادامه داد: تأمین 150 هزار تخت بیمارستانی جدید هدف بزرگی است که مستلزم همکاری بخش غیردولتی است.
آقاجانی بیان کرد: در حوزه ساخت بیمارستان‌های جدید به‌ویژه در تهران توفیقی حاصل نشده است و اکثر زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی موجود در پایتخت قدیمی و مربوط به گذشته است و این امر ضرورت بازنگری، جایگزینی و ایجاد مراکز جدید به فراخور نیاز شهروندان را دوچندان می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان مهر آیین لواسان در آستانه میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) نوید بسیار خوبی برای منطقه شمیرانات است و می‌تواند علاوه بر پوشش بهداشتی و درمانی اهالی بومی به مسافران و رونق توریسم سلامت و گردشگری منطقه نیز کمک شایانی کند و حوزه اقتصادی نیز متأثر از آن دچار تحول شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: بر اساس سند تحول 1404 و هشت سال دیگر تعداد 11 هزار تخت بیمارستانی موجود باید به 22 هزار تخت افزایش یابد و این مسأله سرمایه‌گذاری و مدیریت بخش خصوصی را در کنار بخش دولتی ایجاب میکند.


کد مطلب: 78239

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/78239/لزوم-افزایش150-هزار-تخت-بیمارستان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir