۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴
وزیر نیرو:

خصوصی سازی نيروگاه‌هاي کشور رو به اتمام است

وزير نيرو با اشاره به روند مناسب واگذاري نيروگاه‌هاي كشور به بخش خصوصي، تاكيد كرد: خصوصي سازي در بخش توليد صنعت برق كشور رو به اتمام است.
 مجيد نامجو خاطر نشان کرد: از ۴۵ نیروگاه تعدادی از آنها خصوصی سازی شد و تعدادی هم با بدهی های دولت و وزارت نیرو تهاتر شد و باقی‌مانده هم در مسیر اعلام و آگهی هستند که در مجموع می توان گفت اقدامات دولت در این بخش رو به پايان است كه در مجموع بايد گفت در بخش تولید صنعت برق کشور تقریبا واگذاری ها و خصوصی سازی ها رو به اتمام است.

اين عضو كابينه دولت تصریح کرد: در بخش تولید صنعت برق ۴۵ نیروگاه را برای خصوصي سازی مهیا کردیم که تقریبا تمام آنها واگذار شده اند.

وزیر نیرو افزود: صنعت برق کشور به سه بخش تولید، انتقال و توزیع تقسیم می شود که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاستهای آن، بخش تولید و توزیع باید واگذار شوند و بخش انتقال در اختیار حاکمیت باقی بماند.

نامجو در خصوص واگذاری‌های بخش توزیع به پايگاه اطلاع‌رساني دولت گفت: این بخش با مشکلاتی روبه رو بود که در بودجه سال ۹۱ برطرف شد و زیان انباشته شرکتهای توزیع به توانیر منتقل شد و اقدامات خصوصی سازی این بخش جریان عادی خود را در پیش گرفت و هم اینک در حال انجام است.

وی در خصوص بخش انتقال هم خاطر نشان کرد: این بخش بر اساس قانون در اختیار وزارت نیرو است و حاکمیتی باقی خواهد ماند و وزارتخانه در حال تدوین ضوابط و مقرراتی است که بصورت حاکمیتی در این بخش بتواند ارتباطش را با بخشهای تولید و توزیع حفظ کند که انشاالله به زودی نهایی خواهد شد.

وزیر نیرو در پایان تاکید کرد: یکی از توفیقاتی که در دولتهای نهم و دهم حاصل شد بحث خصوصی سازی بود که با بهترین شرایط صورت گرفت و هیچ کدام با مشکلی مواجه نشد.
کد مطلب: 7850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *