۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸

ایران رتبه ۴۲ درتولیدمحصولات ارگانیک

رییس انجمن ارگانیک ایران گفت: ایران بین ١٧٩ کشور تولیدکننده محصولات ارگانیک جهان در جایگاه چهل و دوم تا چهل و سوم قرار دارد.
رییس انجمن ارگانیک ایران گفت: ایران بین ١٧٩ کشور تولیدکننده محصولات ارگانیک جهان در جایگاه چهل و دوم تا چهل و سوم قرار دارد.
به گزارش ایرنا، «سیدرضا نورانی» عصر دوشنبه در نشست خبری دهمین جشنواره و نمایشگاه ارگانیک افزود: بحث افزایش تولید محصول ارگانیک در برنامه ششم توسعه در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است و تصور می کنم بعد این باید در انتظار جهش های خوبی در این زمینه باشیم.
به گفته نورانی، از 196 کشور دنیا، 179 کشور به کشت ارگانیک دست زده اند. 
نورانی گفت: در سال ٢٠١٤ گردش مالی محصولات ارگانیک جهان حدود 80 میلیارد دلار بود و سازمان‌های بین‌المللی پیش‌بینی کردند سالیانه 10 درصد به این رقم افزوده شود. 
وی افزود: بر اساس آخرین آمار نهادهای بین المللی، میزان تولید محصولات ارگانیک در سال ٢٠١٥ نسبت به سال ٢٠١٤ حدود ١٤.٥ درصد و تعداد تولیدکنندگان 7.2 درصد افزایش یافت. 
به گفته وی، در سال ٢٠١٦ گردش مالی محصولات ارگانیک 90 میلیارد بود و پیش بینی می شود در سال ٢٠١٧ از مرز ١٠٠ میلیارد دلار بگذرد. 
رییس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی اضافه کرد: براساس آمارهای جهانی، درمجموع 50 میلیون و 900 هزار هکتار زیرکشت محصولات ارگانیک است.
«سطح زیرکشت محصولات ارگانیک در قاره اقیانوسیه 22 میلیون و 800 هزار هکتار، اروپا 12 میلیون و 700 هزار هکتار، آمریکای لاتین 6 میلیون و 700 هزار هکتار، آسیا چهار میلیون هکتار، آمریکای شمالی سه میلیون هکتار و آفریقا یک میلیون و 700 هزار هکتار است». 
وی اضافه کرد: در سال های گذشته سطح زیرکشت این محصولات افزایش 14.7 درصدی را تجربه کرد. 
به گفته وی، استرالیا، آرژانتین، امریکا، اسپانیا، چین، ایتالیا، اروگوئه، هند و آلمان در جایگاه های نخست تولید محصولات ارگانیک قرار دارند.
سطح زیر کشت این محصولات در استرالیا ٢٢ میلیون و ٧٠٠ هزار هکتار، آرژانتین سه میلیون و ١٠٠ هزار هکتار و امریکا 2 میلیون هکتار است. 
از لحاظ شمار تولیدکنندگان نیز هند با ٥٨٥ هزار کشاورز، اتیوپی با ٢٠٣ هزار نفر و مکزیک با ٢٠٠ هزار کشاورز در رتبه های برتر قرار دارند. 
وی گفت: امریکا با ٣٥ میلیارد و 500 میلیون یورو، آلمان با هشت میلیارد و ٦٠٠ هزار یورو و فرانسه پنج میلیارد و ٥٠٠ هزار یورو به ترتیب در بازار محصولات ارگانیک سهم دارند. 
به گزارش ایرنا، دهمین جشنواره و نمایشگاه تولیدات ارگانیک از بیست و دوم آذرماه تا اول دی‌ماه به مدت ١٠ روز در بوستان گفت‌وگوی تهران برگزار می‌شود.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت ٩ تا ٢١ میزبان علاقه مندان است.
کد مطلب: 78550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *