کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزرگترین دستاورد انقلاب مدیریت است

21 آذر 1396 ساعت 18:03

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تلخ تر از همه چیز این است که بزرگترین دستاورد انقلاب ما مدیریت و حکمرانی است اما امروز ضعیف ترین بخش همین مدیریت است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تلخ تر از همه چیز این است که بزرگترین دستاورد انقلاب ما مدیریت و حکمرانی است اما امروز ضعیف ترین بخش همین مدیریت است.
به گزارش ایسنا، محسن رضایی، طی سخنانی در نشست کمیته علمی نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی با بیان اینکه این همایش می تواند به کانونی برای همفکری نخبگان کشور برای رسیدن به راههای برون رفت از چالش‌های مدیریتی تبدیل شود، اظهار کرد: اگر به وضعیت جامعه نگاه کنیم می بینیم که یکی از حلقه های بسیار ضعیف که نیازمند تقویت است موضوع حکمرانی و مدیریتی است. در کشور ما حرفهای خوب زیاد زده می شود اما با عمل فاصله دارد؛ سیاستهای خوب بسیار تنظیم می شود اما کمتر اجرا می شود، قوانین خوبی نوشته می شود اما فاصله زیادی با اجرا دارد.
 وی ادامه داد: ۷۰ سال قبل صنعت خودروسازی در ایران به راه افتاد ؛چرا ساخت خودرو آنقدر بی کیفیت است و قدرت رقابت ندارد؟ بیش از صدسال است که صنعت نفت وارد کشور ما شده است اما باید ما امروز از بزرگترین صادرکنندگان نفت باشیم نه مواد خام آن. از نظر علمی برخی از ایرانیان ما در بسیاری از شرکتهای بزرگ بین المللی فعالیت می‌کنند و این را در مورد صنایع و فناوری های گوناگون بسیاری از ایرانیان در مراکز مختلف ناسا مشغول به فعالیت هستند چرا کشور ما از این نیروی عظیم در حل مشکلات خود بی بهره اند؟ مشکل کشور در کجاست؟
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تمام مسائل به مدیریت و حکمرانی بازمی گردد منابع بسیار زیادی از نفت و گاز و صنایع طبیعی در کشور وجود دارد اما میزان بهره برداری و بهره وری از این منابع چرا آنقدر پایین است که محیط زیست در حال تخریب است.
رضایی ادامه داد: تلخ تر از همه این است که بزرگترین دستاورد انقلاب ما مدیریت و حکمرانی است اما امروز ضعیف ترین بخش همین مدیریت است.
وی با بیان اینکه همگی شاهد بودیم که با نقش محوری رهبری مذاکرات به خوبی پیش رفت و به پیروزی رسید، گفت: این موضوع تا جایی پیش رفت که عدم اجرای برجام از سوی ترامپ باعث ارجاع آن به کنگره شد؛ آنها می خواستند با سیاستهای خود برجام را مرده اعلام کنند اما به خوبی متوجه شده اند که این موضوع به نفع آنها نیست و به ضرر آنها تمام می شود.
 وی ادامه داد: امروز ما در حوزه فناوری نفت از کشور چین و مالزی عقب تر هستیم اما در موشک سازی کمتر از سی سال است که فعالیت را آغاز کرده ایم اما امروز بسیار مدرن هستند، این موضوع به مدیریت بازمی گردد. مدیریت مطلوب در حوزه سیاسی دفاعی و امنیتی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است و شاهدیم که مدیریت در موضوع امنیتی و دفاعی بسیار شفاف و عمیق است.
رضایی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در این کنفرانس تمام نظرات نخبگان راجع به موضوعات مدیریت و حکمرانی به صورت علمی و به دور از حب و بغض در قالب منطقی بحث و گفتگو شود.


کد مطلب: 78637

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/78637/بزرگترین-دستاورد-انقلاب-مدیریت

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir