کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شناسایی یک گروه هکری روس

22 آذر 1396 ساعت 18:56

یک مؤسسه امنیتی از شناسایی گروه هکری روسی تازه ای به نام MoneyTaker خبر داده که به بانک ها، شرکت های حقوقی، مؤسسات سازنده نرم افزارهای مالی و غیره حمله می‌کند


یک مؤسسه امنیتی از شناسایی گروه هکری روسی تازه ای به نام MoneyTaker خبر داده که به بانک ها، شرکت های حقوقی، مؤسسات سازنده نرم افزارهای مالی و غیره حمله می‌کند.
به گزارش فارس، شرکت Group-IB که این گروه هکری را شناسایی کرده می گوید هکرهای یادشده تا به حال بیش از 20 حمله موفق را بر ضد نهادهای مالی، شرکت های حقوقی و بانک ها در آمریکا، انگلیس و حتی روسیه اجرا کرده اند.
گروه یادشده از دو سال قبل فعال بوده، اما شناسایی آن به تازگی صورت گرفته است. این در حالی است که دهها بانک در کشورهای مختلف به علت حملات گروه یادشده آسیب دیده اند.
گروه هکری MoneyTaker علاوه بر بانک ها به شرکت های حقوقی و شرکت های تولیدکننده نرم افزارهای مختلف نیز حمله می کند. حدود 20 شرکت تجاری نیز قربانی این گروه بوده اند و 16  حمله  به سازمان های مختلف آمریکایی از این طریق صورت گرفته است. همچنین سه بانک روسی و یک بانک انگلیسی توسط MoneyTaker قربانی شده اند.
MoneyTaker به طور مرتب تاکتیک ها و ابزار خود را برای دور زدن ضدویروس ها و دیگر راه حل های امنیتی تغییر می دهد و پس از تکمیل فعالیت های تخریبی ردپایی از خود برجای نمی گذارد.
اولین حمله مهم این گروه در بهار سال 2016 انجام شد که در جریان آن MoneyTaker به شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت First Data و شبکه اختصاصی آن به نام استار حمله کرد. این گروه در سال 2016 در مجموع ده حمله و در سال 2017 تا به حال ده حمله به بانک ها، شرکت های حقوقی و غیره انجام داده است.


کد مطلب: 78758

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/78758/شناسایی-یک-گروه-هکری-روس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir