کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تروریسم وصهیونیسم دو روی سکه هستند

27 آذر 1396 ساعت 16:53

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیستها اعلام کردند کشورهای اسلامی در حال درگیری هستند پس ما در بهترین شرایط هستیم، گفت: تروریسم و صهیونیسم دو روی یک سکه هستند.


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیستها اعلام کردند کشورهای اسلامی در حال درگیری هستند پس ما در بهترین شرایط هستیم، گفت: تروریسم و صهیونیسم دو روی یک سکه هستند.
به گزارش مهر، علی لاریجانی بعدازظهر امروز در نشست فوق العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی گفت: اقدام مشترک تروریست ها با کمک ایالات متحده در منطقه باعث آشفتگی در منطقه شد و صهیونیست ها از این مسئله استفاده کردند.
وی افزود: صهیونیست ها اعلام کردند که ما در بهترین شرایط هستیم، چون کشورهای اسلامی با هم درگیر هستند و به جان هم افتاده اند.
لاریجانی عنوان کرد: مسئله تروریسم و صهیونیسم دو روی یک سکه هستند.

لاریجانی ادامه داد: بعد از اقداماتی که در عراق داشت و در سوریه نیز نیروهای مسلح این کشور به کمک کشورهای دیگر بر تروریست ها تا حدی پیروز شدند البته نمی گویم مسئله تروریست در منطقه پایان یافته حتما هست و شکل های دیگری پیدا کرده است. صهیونیست ها ماجراهای جدیدی را آغاز کرده اند.

لاریجانی افزود: صهیونیست ها ماجرای جدیدی در کردستان عراق مطرح کردند. آن مسئله حل شد و ماجرای انتقال سفارت امریکا به قدس اشغالی مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال این است که از فضای آشفته کشورهای اسلامی استفاده کرده و رژیم صهیونیستی را یک گام به جلو ببرد تا آرمان آزادی فلسطین فراموش شود و صورت مسئله را پاک کند.

وی تأکید کرد: تلقی آنها این است ضعف هایی وجود داشت. برخی از کشورهای اسلامی فکر کردند که اگر بنای همکاری با اسرائیل را بگذارند مشکلات کاهش می یابد و موفق می شوند اما اشتباه استراتژیک کردند. هم به خودشان و هم به جهان اسلام لطمه زدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما دوست نداریم هیچ کشور اسلامی از پهنه همکاری کشورهای اسلامی برای آزادی فلسطین خارج شود. برادرانه می گوییم اشتباه کردید.

لاریجانی با اشاره به فروش تسلیحات آمریکا به منطقه گفت: آقای ترامپ پول های منطقه را برد و بعد در مورد سفارت آمریکا چنین موضع گیری ای اعلام کرد و به کشورهای اسلامی دهن کجی کرد.

لاریجانی گفت: اینها بدنبال آن هستند که نشان دهند کشورهای اسلامی وزن ندارند و می توانند هر کاری بکنند اما اگر کشورهای اسلامی غیرت اسلامی و کشورهای عربی غیرت عربی را به خرج دهند ترامپ جرات نمی کند چنین اشتباهی را انجام دهد.

وی افزود: امروز باید این کار انجام شود وگرنه رژیم صهونیستی گام های بعدی را برخواهد داشت. این سر و صداها نباید بعد از مدتی خاموش شود.

رئیس مجلس گفت: تلقی آنها این است که می توانیم از ضعف برخی کشورها استفاده کنیم اما ما باید اشتباه مجدد آنها را گوشزد کنیم، ایالات متحده آمریکا نمی تواند به عنوان یک کشور شرور با آرمانهای مسلمانان که مهمترین آن فلسطین این این گونه رفتار کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت کشورهای اسلامی بسیار است اما تشتت بوجود آمده، آنها را به این اشتباه انداخته است گفت: اگر امروز اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی در برابر رفتار خطای آمریکا اقدام به موقع و سریع انجام دهد آنها جرأت نمی کنند گام های بعدی را بردارند.

لاریجانی گفت: باید قبول کنیم در چند دهه ای که مذاکرات سازش انجام شد نتیجه ای ندیدیم جز عقب نشنیی، هیچ وقت رژیم صهیونیستی به تعهدات خود عمل نکرده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از ابتدا می گفتیم این گونه مذاکرات سازش نتیجه نخواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از ابتدا گفتیم که این مذاکرات صلح بی فایده است.

لاریجانی در توضیح این نکته گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با مقاومت لبنان روبرو شد و شکست خورد و در غزه نیز در جنگ های ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۰ روزه موفق نشد؛ این نشان دهنده آن است که نقطه آسیب رژیم صهیونیستی در جایی است که نیروهای مقاومت حضور داشته باشند و کشورهای اسلامی از مقاومت حمایت کنند.

وی ادامه داد: نقطه ضعف رژیم صهیونیستی در جایی است که با خیل عظیم شرکت کنندگان در انتفاضه روبرو شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من موافق پیشنهاد آقای سلیم الجبوری (رئیس مجلس عراق) هستم، تاکید کرد: ما می توانیم در پارلمان های خودمان قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام و آن را مصوب کنیم.

لاریجانی افزود: حداقل کشورهایی که عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی هستند روابط خودشان را با رژیم صهیونیستی تعلیق کنند تا این رژیم بفهمد که کشورهای اسلامی حیات دارند و ما این را با صدای بلند گفتیم که گوش های ناشنوای ایالات متحده آمریکا بشنود.

وی تصریح کرد: ما بازارهای بسیاری در بین خودمان داریم که می توانیم از ظرفیت آن برای فشار بر رژیم صهیونیستی استفاده کنیم.


کد مطلب: 79067

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/79067/تروریسم-وصهیونیسم-دو-روی-سکه-هستند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir