۰
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰

حضور صادقانه دست‌اندرکاران در میان مردم موجب افزایش اعتماد عمومی خواهد شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات منطقه 15 با حضور دکتر کواکبیان و مهندس علی‌رضا محجوب و حجت‌الاسلام شیخ نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و مهندس حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران و مهندس آرام معاون عمرانی فرماندار تهران و مهندس محمدی شهردار منطقه 15 و جمعی از مسوولان اجرایی در مسجد صادقیه محله افسریه برگزار شد. در این جلسه علاوه بر شهردار و اعضای شورایاری منطقه 15 نمایندگان مجلس سخنانی بیان کردند.
نشست بررسی مسائل و مشکلات منطقه 15 با حضور دکتر کواکبیان و مهندس علی‌رضا محجوب و حجت‌الاسلام شیخ نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و مهندس حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران و مهندس آرام معاون عمرانی فرماندار تهران و مهندس محمدی شهردار منطقه 15 و جمعی از مسوولان اجرایی در مسجد صادقیه محله افسریه برگزار شد. در این جلسه علاوه بر شهردار و اعضای شورایاری منطقه 15 نمایندگان مجلس سخنانی بیان کردند.
دکتر کواکبیان با بیان تاریخچه جلسات مناطق 22 گانه تهران گفت: هدف ما از تشکیل جلسات آن است که مردم بتوانند با مسوولان اجرایی به راحتی ارتباط برقرار کنند و معنای حکومت مردمی هم همین است که هیچ فاصله‌ای بین مردم و دست‌اندرکاران حکومت نباشد زیرا حضور صادقانه دست‌اندرکاران در میان مردم قطعا موجب افزایش اعتماد عمومی خواهد شد.
وی افزود: برخی مشکلاتی که دراین نشست مطرح شد [ ازجمله گرانی و بیکاری ] مربوط به کل کشور است که باید برای حل این مشکلات فکری کرد و بعضی از مسائل مطرح شده نیز مربوط به کل تهران است. همانطور که قبلا اشاره کرده‌ام قریب ۳5 مشکل عمده روی پوست تهران و 15 مشکل زیرپوست شهر تهران است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساختمان سازی و برج سازی‌های نامتناسب با بافت شهری، حاشیه نشینی، آلودگی صوتی، صنایع آلاینده، صنوف مزاحم، بافت‌های فرسوده، زلزله، حاشیه‌نشینی، انفجار جمعیت، مسائل بهداشتی، ترافیک سرسام‌آور، دکل‌های مخابراتی، مشکل حمل‌ونقل عمومی و‌.‌.. از جمله مشکلات روی پوست شهر تهران هستند که باید برای حل آن‌ها فکری کرد.
 
دکتر کواکبیان گفت: ‌روز سه شنبه برای اولین بار در این دولت شورای ساماندهی امور پایتخت تشکیل خواهد شد. این موضوع بسیار مهم است و خیلی از مسائل کلان از جمله خروج پادگان‌ها از شهر و جابجایی صنایع آلاینده تنها در چنین جلسه ای قابل طرح خواهد بود.
دبیرکل حزب مردم سالاری در خصوص اعتراضات اخیر گفت: به سه نکته باید توجه کرد، دیدیم  بی بی سی و آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه از حوادث اخیر ذوق زده شده اند، خطاب به آن‌ها عرض می کنم به شما هیج ربطی ندارد و غلط می کنید دخالت کنید. شما چه کاره هستید که بخواهید برای مردم پیام صادر کنید و حمایت کنید؟
حتی اگر بین مردم و جناح‌های سیاسی اختلاف باشد، وقتی پای دشمن درمیان بیاید همه صف واحد اند و در مقابل دشمن می ایستند. ملت ایران سختی‌های بسیار بزرگتری را تحمل کرده و در سد خلل ناپذیر این ملت نمی توانید خدشه وارد کنید.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس خاطرنشان کرد:متاسفانه برخی اعتراضات که ممکن است برحق هم باشد به مسائل سیاسی آلوده شده است و برخی دراین بین سوء استفاده می کنند،که از جمله این سوءاستفاده‌ها تخریب اموال عمومی است. باید مجوز تجمعات در اماکن مشخص صادر شود تا کسانی که اعتراض برحق دارند ازفرصت طلبان و سودجویانی که قصد سوءاستفاده از شرایط را دارند جدا شوند.
وی افزود: صراحتا می‌گویم ما مسوولین هم به نوعی مقصریم چه مجلس و  چه دولت چه قوه قضائیه که در نطق 26 آذر در مجلس  به گوشه‌هایی از آن اشاره داشتم و دولت در این مقطع نباید بودجه‌ای  مبنی بر گرانی بنزین و امثال آن به مجلس بیاورد و قوه قضائیه نیز باید کاملا عدالت قضایی خودش را نشان دهد.
وی افزود: لذا با هرگونه افزایش قیمت که به مردم فشار وارد کند مخالفت خواهیم کرد. وی در قسمتی دیگر از سخنان خویش به وزارت کشور پیشنهاد کرد چرا اگر اعتراض به جایی وجود دارد مجوز صادر نمی کنیم تا اعتراض به صورت قانونی مطرح شود؟ مطالبات را قانونمند پیگیری کنیم و نگذاریم برخی افراد غیرقانونمند دست به اقدامات عجیب و غریب بزنند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: پیشنهادی مطرح شد که در تهران پارکی را آماده کنیم تا افراد معترض در آن جا جمع شده و قانونمند اعتراضات خود را بیان کنند.
کواکبیان با اشاره به اختلالات اخیر در فضای مجازی گفت: خبردار شدیم اینستاگرام و تلگرام دچار محدودیت شده که امیدواریم این محدودیت‌ها دو سه روزه باشد چرا که زندگی مردم با این محدودیت‌ها مختل خواهد شد.
 
کد مطلب: 80198
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *