۰
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۸

آژانس انرژی اتمی به مسوولیت های خود درست عمل نکرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی به مسوولیت های خود در قبال اطلاعات هسته ای ایران عمل نکرده و مرتکب تخلف شده است.
جواد جهانگیزراده افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی موظف به حفظ اطلاعات فعالیت های هسته ای کشورهای عضو است ولی در مورد ایران به این وظیفه عمل نکرده و اطلاعات هسته ای ایران را در اختیار دشمنان ایران گذاشته است.

وی اضافه کرد: سفرهای مکرر آمانو به تل آویو و پی گیری نقطه نظرات مقامات رژیم صهیونیستی در ارتباط با فعالیت های هسته ای ایران، بیانگر آن است که اطلاعات هسته ای ایران در اختیار رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای متخاصم جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

جهانگیرزاده اظهار کرد: چنانچه رفتارهای آژانس منجر به قطع همکاری ایران با این نهاد بین­المللی شود همه مسئولیت آن به طور مستقیم متوجه مدیرکل آژانس انرژی اتمی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتشار اطلاعات محرمانه کشورهای عضو، صلاحیت ذاتی آژانس بین­المللی انرژی اتمی را زیر سووال می­برد ادامه داد: در شرایطی که ایران به همه تعهدات خود در قبال آژانس عمل کرده، تا کنون از هیچ یک از حقوق مطرح در آیین نامه های آژانس از قبیل انتقال تکنولوژی و یا همکاری کشورهای دارای توانمندی هسته ای برخوردار نشده است.

جهانگیرزاده گفت: آژانس انرژی اتمی ضمن آنکه هیچ همکاری برای پیشبرد فعالیت های هسته ای ایران نداشته ، بلکه در مواردی نیز مشخص شده است که بازرسان این نهاد در بازدیدهایی که از تاسیسات اتمی ایران داشته اند به نفع تل آویو و واشگتن جاسوسی کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد آژانس بین­المللی انرژی اتمی در قبال پرونده هسته­ای ایران، خاطرنشان کرد: چنانچه آژانس تغییری در رفتارهای خود در قبال فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران ایجاد نکند، مجموعه دستگاه های همکاری کننده مجبور خواهند شد احتیاط بیشتری به خرج بدهند.

وی گفت: جمهوری اسلامی تا کنون، همکاری لازم را برای بازدیدهای سرزده و برنامه ریزی شده کارشناسان انرژی اتمی از تمام سایت های هسته ای انجام داده و به تمام سووالات آژانس نیز پاسخ های روشن و شفاف داده است در قبال این همکاری انتظار دارد که آژانس نیز از اعمال استانداردهای دوگانه و جاسوسی به نفع دولت های متخاصم دست بردارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، آژانس را محل تقویت سیستم جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا خواند و گفت: تداوم چنین رفتاری از سوی آژانس جایگاه این نهاد بین­المللی بین کشورهای عضو را به شدت تقلیل خواهد داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حالی که این نهاد بین المللی با آن همه اعتبار جهانی بر علیه جمهوری اسلامی و به نفع تل آویو و واشنگتن جاسوسی می کند، نباید انتظار داشته باشد که ایران اسلامی درهای خود را به روی جاسوسان آژانس بازبگذارد
کد مطلب: 8021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *