۰
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳

بازار تهران پتانسیل خطر بالایی دارد

مدیرعامل آتش نشانی شهر تهران گفت: ۲۴۳ ساختمان پرخطر مانند پلاسکو شناسایی شده است که تاکنون ۷ ساختمان پرخطر در مناطق ۱۱ و ۱۲ پلمب شده است.
مدیرعامل آتش نشانی شهر تهران گفت: ۲۴۳ ساختمان پرخطر مانند پلاسکو شناسایی شده است که تاکنون ۷ ساختمان پرخطر در مناطق ۱۱ و ۱۲ پلمب شده است.
به گزارش فارس، داوری در نشست خبری‌ که در خصوص برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در سال آینده برگزار شد، اظهار داشت: با تمهیدات شهرداری تهران در خصوص پایداری شهر، رویکرد پیشگیری، از اصلی‌ترین اهداف سازمان قرار گرفت. 
وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از حوادث نیاز به مشارکت شهروندان است، گفت: با مشارکت شهروندان، توسعه ایمنی شهر اتفاق می‌افتد و در همین راستا سازمان آتش‌نشانی، نظام بازرسی ایمنی را از کلیه اماکن و فضاهای ورزشی و فرهنگی شهر تهران انجام خواهد داد. 
وی به آموزش شهروندی اشاره کرد و گفت: آشنایی شهروندان با موارد ایمنی و آگاه‌سازی آنها را از وظایف خود می‌دانیم و رسانه نیز می‌تواند در این خصوص کمک مؤثری را در پیشبرد آموزش و افزایش ایمنی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان از روش‌های مختلف باید انجام شود، گفت: به روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی شهر تهران در اولویت قرار گرفته است و باید تجهیزات آتش‌نشانی به اندازه کلان‌شهر تهران باشد. 
مدیرعامل آتش نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی آمادگی مقابله با هرگونه حادثه را دارد، گفت: آموزش آتش‌نشانان براساس استانداردهای موجود نیز یکی دیگر از اقداماتی است که باید در اولویت قرار بگیرد و در این خصوص نیز اقدامات مؤثری صورت گرفته است تا مهارت‌افزایی آتش‌نشانان در هنگام عملیات افزایش یابد. 
وی با اشاره به اینکه همکاری خوبی مابین قوه قضائیه، شهرداری و سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام شده است، گفت: در پایتخت 7 هزار و 300 ساختمان ناایمن و در سطح خطر شناسایی شده است که از این تعداد 243 ساختمان در شرایط بسیار پرخطر شبیه ساختمان پلاسکو است. 
داوری گفت: سازمان آتش‌نشانی تهران با همکاری دیگر دستگاه‌های ذیربط تاکنون توانسته است 7 ساختمان پرخطر را در مناطق 11 و 12 شهر تهرانپلمب کند و امیدواریم در روزهای آینده نیز دیگر ساختمان‌های پرخطر اقدامات لازم را برای رفع خطر انجام دهند. 
مدیرعامل آتش نشانی شهر تهران بیان داشت: در حال حاضر عزم جدی نیز برای ایمنی ساختمان‌ها توسط مالکین ایجاد شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی شهر تهران درباره وضعیت بازار تهران نیز بیان داشت: بازار تهران پتانسیل خطر زیادی دارد و وضعیت نامناسب سیم‌کشی‌های برق، بیشترین علت وقوع حادثه بوده است. 
وی با اشاره به اینکه در بازار تهران با مشکلات زیادی مواجه هستیم، گفت: با هیأت امنای بازار در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم قدم‌های خوبی را در راستای ایمن‌سازی بازار تهران برداریم. 
داوری به خرید دو دستگاه نردبان 56 و 64 متری برای آتش‌نشانی شهر تهران اشاره کرد و گفت:‌ این دستگاه‌ها خریداری شده است و به زودی وارد ناوگان آتش‌نشانی می‌شود و در سال آینده 19 دستگاه دیگر وارد ناوگان آتش نشانی خواهد شد. 
اختصاص بالگرد برای عملیات های نجات مفید است
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ترخیص 2 دستگاه نردبان بلند 56 و 64 متری در هفته آینده از گمرک خبر داد و گفت: 19 دستگاه نردبان و بالابر دیگر نیز خریداری شده است که در سال 97 وارد ناوگان آتش نشانی تهران می شود.
وی با اشاره به اینکه اختصاص بالگرد برای عملیات های نجات مفید است، تصریح کرد: وجود بالگرد را برای تهران پیشنهاد می کنیم اما اینکه اگر در تجهیزات آتش نشانی بالگرد وجود نداشته باشد به این معناست که تجهیزات نقص دارد، فکر غلطی محسوب می شود.
 
کد مطلب: 80452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *