۰
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
دبیرکل حزب مردم سالاری در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رشت:

هاشمی از امیرکبیر بزرگتر و مظلومیتش از شهید بهشتی بیشتر بود

فیلتر کردن فضای مجازی راه‌حل نیست
دبیرکل حزب مردم سالاری، با بیان اینکه از آیت الله هاشمی به عنوان امیرکبیر زمان یاد می شود، گفت: با توجه به شناختم نسبت به آیت الله هاشمی، امیرکبیر در برابر هاشمی چندان حرفی برای گفتن ندارد و او قطعا از امیرکبیر بزرگتر بود.
هاشمی از امیرکبیر بزرگتر و مظلومیتش از شهید بهشتی بیشتر بود
دبیرکل حزب مردم سالاری، با بیان اینکه از آیت الله هاشمی به عنوان امیرکبیر زمان یاد می شود، گفت: با توجه به شناختم نسبت به آیت الله هاشمی، امیرکبیر در برابر هاشمی چندان حرفی برای گفتن ندارد و او قطعا از امیرکبیر بزرگتر بود.
به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در رشت، با ابراز تاسف و تاثر از گذشت یک سال از فراغ یار دیرین انقلاب، امام و رهبری، اظهار کرد: بیست روز قبل از درگذشت آیت الله هاشمی در خدمت ایشان بودیم و آیت الله هاشمی تاکید داشت که کشور باید بر محور حزب بچرخد.
وی با اشاره به مظلومیت آیت الله هاشمی از قبل از پیروزی انقلاب تا آخرین لحظات عمرش، افزود: آیت الله هاشمی در دوران انقلاب طعنه ها و زخم زبان های فراوانی شنید. ایشان در حالی که از اموال شخصی خودشان در راه پیروزی انقلاب اسلامی هزینه کرده بود، اما همواره به سرمایه دار شدن از ناحیه انقلاب متهم می شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شناخت مقام معظم رهبری نسبت به آیت الله هاشمی حدود 6 دهه است، تصریح کرد: رهبری در پیامشان به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی بر این نکته تاکید فرمودند که ایشان هرگز انقلاب و نظام را برای خودش نمی خواست، بلکه خودش را برای انقلاب و نظام فدا می کرد و هیچ اندوخته ای از انقلاب نداشت و ذره ای از امکانات نظام در مسئولیت های مختلف را ثبت و ضبط نکرده بود و لذا با فراغت بال از دنیا رفت.
دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه از آیت الله هاشمی به عنوان امیرکبیر زمان یاد می شود، گفت: با توجه به شناختم نسبت به آیت الله هاشمی، امیرکبیر در برابر هاشمی چندان حرفی برای گفتن ندارد و او قطعا از امیرکبیر بزرگتر بود.
وی مظلومیت شهید بهشتی را دردناک تر از شهادت ایشان دانست و عنوان کرد: بی تردید آیت الله هاشمی از شهید بهشتی مظلوم تر بود. در دورانی که ایشان مسئولیت های مختلف اعم از نخستین دوره ریاست جمهوری و مجلس اول و دوم را بر عهده داشت، تهمت های فراوانی را از ناحیه مخالفان می شنید، لذا حق هاشمی نیست که یک تصویر مبهم از ایشان در ذهن نسل جوان شکل بگیرد.
کواکبیان با بیان اینکه آیت الله هاشمی حتی از اصلاح طلبان ضربه خورد و در مجلس ششم نفر سی ام شد، اضافه کرد: افرادی که به مراتب سطح و سوابق مبارزات انقلابی شان از آیت الله هاشمی پایین تر بود، در مقابل ایشان قرار گرفتند، اما آیت الله هاشمی با سعه صدر و در اوج عزت و اقتدار، تهمت ها را می شنید و مظلومانه صبوری به خرج می داد.
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید از آیت الله هاشمی به عنوان شخصیتی صبور یاد کرد و متذکر شد: به نظرم فتنه 88 در واقع از سال 84 شروع و سناریوی هاشمی زدایی در پیش گرفته شد تا این چهره ماندگار انقلاب و نظام از صحنه خارج شود، اما هاشمی با کمال متانت و صبوری آن دوران سخت را تحمل کرد.
وی با بیان اینکه برخی از اصولگرایان مجلس هشتم آیت الله هاشمی را مصداق «خواص بی‌بصیرت» می دانستند، تاکید کرد: هیچ کسی را به اندازه هاشمی مظلوم ندیدم، زیرا همواره آماج تهمت ها و دشنام ها بودند.
کواکبیان با اشاره به جایگاه آیت الله هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: یک بار نشنیدم که هاشمی علیه رهبری صحبت کند و همواره ولایت را عمود خیمه نظام می دانست که باید آن را حفظ کنیم؛ لذا اگر قرار است این نظام باقی بماند وحدت و انسجام ملی سرمایه اصلی آن است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس، حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی را به نوعی قدرشناسی دانست و گفت: متاسفانه شاهد مظلومیت آیت الله هاشمی در برنامه های صدا و سیما نیز هستیم. این در حالی است که حق هاشمی و زحماتش در پیدایش انقلاب و معرفی مقام معظم رهبری خیلی بیشتر است و ارزش دارد که برای سالگرد ارتحالش برنامه بسازیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه امام فرمود «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است»، خاطرنشان کرد: هاشمی حتما زنده می ماند؛ لذا مهمتر از برگزاری مراسم سالگرد، ترویج تفکر هاشمی است که برای ما به یادگار گذاشت و نشان داد که با افراط، تفریط، اختلاف، زراندوزی و رانت خواری این کشور به پیروزی نمی رسد.
وی با اشاره به صدور اطلاعیه های اصلاح طلبان در محکومیت اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: ما نیز نسبت به عملکرد دولت انتقاد داریم، اما دولت دکتر روحانی حداقل در مسیر اصلی حرکت می کند؛ در حالی که دولت گذشته مسیر را اشتباه گرفته بود.
کواکبیان، مشکلات اقتصادی و بیکاری را از جمله مشکلات اساسی کشور دانست و اظهار کرد: ملت ما دشمنی آمریکا، اسرائیل، عربستان، منافقین، سلطنت طلبان و... را قبول دارند و آنها را محکوم می کنند، اما نباید همه تقصیر را به گردن عوامل خارجی بیاندازیم، بلکه باید ببینیم ما برای این ملت چه کار کرده ایم.
وی با بیان اینکه آمریکا در شورای امنیت تودهنی خورد، گفت: آمریکا مخالف جمهوری اسلامی ایران است، اما دوران زورگویی قدرت ها بر یک ملت به پایان رسیده است.
نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به وجود شکاف نسلی، طبقاتی و جنسیتی در کشور، یادآور شد: نسل امروز با نسل گذشته فرق کرده و زبانشان مانند هم نیست. باید صدای اعتراض جوانان را بشنویم و مشکلات را علت یابی کنیم. خوشبختانه خیلی زود بر آشوب‌های اخیر پیروز شدیم، اما اگر به درد دل مردم گوش ندهیم، جای دیگر سر باز می کند.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری، تجمعات مردمی که مخل مبانی دینی و به همراه سلاح نباشد را قانونی دانست و اضافه کرد: فیلتر کردن فضای مجازی راه حل نیست، بلکه شهرداری باید مکانی را برای تجمعات بحق مردم ایجاد کند و دولت به مردم اجازه دهد تا حرف خودشان را بزنند. قطعا منافقین جرات حضور و فعالیت در چنین جمعی را نخواهند داشت.
 
کد مطلب: 80643
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *