۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۸

اطلاع از وضعیت خدمه نفتکش ایرانی

رئیس‌جمهور در مکالمه تلفنی با ربیعی ضمن اخذ گزارش از آخرین وضعیت مهار آتش‌سوزی نفتکش تاکید کرد: تمام اقدامات لازم برای اطلاع از وضعیت و دسترسی به خدمه نفتکش بسیج شود.
رئیس‌جمهور در مکالمه تلفنی با ربیعی ضمن اخذ گزارش از آخرین وضعیت مهار آتش‌سوزی نفتکش تاکید کرد: تمام اقدامات لازم برای اطلاع از وضعیت و دسترسی به خدمه نفتکش بسیج شود.
به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی با علی ربیعی که به نمایندگی از رئیس جمهور، مامور رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی و خدمه آن شده و هم اینک در چین حضور دارد، افزود: ضروری است با ادامه مذاکرات و پشتیبانی بیشتر وزارت امور خارجه، تمام نیازها و امکانات لازم برای دسترسی سریعتر و اطلاع از وضعیت خدمه نفتکش از کشورهای همجوار و تسریع همکاریهای دولت چین به کار گرفته شود.
رییس جمهور از وزیر کار خواست ضمن ارائه مستمر و مستقیم گزارش پیگیری حادثه، اطمینان یابد که در اولین فرصت ممکن نیروهای ایرانی و چینی برای اقدامات تکمیلی و امدادی وارد نفتکش شوند.
رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده سانچی نیز در این تماس تلفنی گزارشی را از نشست کمیته اضطراری رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی در شانگهای چین ارائه کرد و گفت که به نمایندگی از دولت ایران از مقامهای چینی خواسته است ضمن بکارگیری تمام توان خود برای نجات دریانوردان ایرانی، در اجرای عملیات امداد و نجات بر میزان تلاشهایشان بیفزایند.
یاد آوری می شود روحانی در اولین روز پس از حادثه، ضمن تشکیل جلسه ای ویژه این حادثه دستورات لازم را به وزرای نفت، امور خارجه و راه و شهرسازی برای رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده و پیگیری جبران خسارت های وارده و بویژه رسیدگی به خانواده خدمه ایرانی نفتکش سانچی صاد کرده بود.
همچنین علی ربیعی از سوی رئیس جمهور ماموریت ویژه یافت تا بر روند رسیدگی به این حادثه رسیدگی کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز اول ستاد رسیدگی به بحران را تشکیل داد و پس از جلسه با خانواده کارکنان ایرانی نفتکش و نیز سفرای چین و ژاپن، برای هماهنگی و مدیریت مستقیم عملیات اطفای حریق عازم چین شد.
در همین راستا ربیعی روز گذشته (جمعه) در اتاق بحران حادثه در شانگهای حضور یافته است.
وزارت امور خارجه نیز با فعال ساختن تمام مسیرهای دیپلماتیک، مشغول پشتیبانی لازم است و ظریف امروز در تماس با همتای چینی خود آخرین هماهنگی ها را برای تسریع در همکاریهای طرف چینی انجام داد.
نفتکش سانچی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دیماه و پس از تصادم یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد و عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت ۳۲ خدمه این کشتی همچنان تداوم دارد.
کد مطلب: 80710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *