۰
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۷

ساخت تخت بیمارستانی با کمک چین و کره

قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: در چند سال آینده تعداد 20هزار تخت جدید از طریق منابع جدید خواهیم ساخت که احداث 2400 تخت را با کره جنوبی و چین قطعی کرده ایم.
قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: در چند سال آینده تعداد 20هزار تخت جدید از طریق منابع جدید خواهیم ساخت که احداث 2400 تخت را با کره جنوبی و چین قطعی کرده ایم.
به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی، قائم روز دوشنبه در نشستی با هیات آلمانی انجمن اقتصادی خاور نزدیک و میانه (نموف) آلمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: برای ساخت بقیه تخت های بیمارستانی تا مرز 20 هزار تخت با کشورهای اتریش، ایتالیا و ترکیه در حال مذاکره هستیم و در این زمینه به شرکای آلمانی هم خوشامد می گوییم.
وی گفت: دولت دکتر روحانی، سلامت را از اولویت های نخستین کشور قرار داد و اجرای طرح تحول سلامت در 5 سال اخیر توانست اقدامات مثبتی را به ثمر بنشاند.
وی با اشاره به اینکه، بازار سلامت ایران جمعیت مستقیم 80 میلیونی و غیر مستقیم 400 میلیونی دارد، افزود: در چهار سال اخیر توانستیم تعداد 24 هزار تخت بیمارستانی جدید بسازیم و 86 هزار تخت دولتی را به طور کامل بازسازی کردیم.
حریرچی به بیمه کردن 10میلیون ایرانی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم را به طور متوسط از 54 درصد به 37 درصد کاهش دادیم.
وی دسترسی به پزشک عمومی و متخصص را در همه روستاها و شهرهای مرزی از دیگر گام های مثبت اجرای طرح تحول سلامت ذکر کرد و افزود: 70 درصد ارزش ریالی بازار دارویی داخل کشور، تولید داخل است.
قائم مقام وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی بازاری حدود 1.3دهم میلیارد دلاری داریم که می توانیم با انتقال تکنولوژی برای تولیدات داخل، بهسازی صنایع ساخت تجهیزات پزشکی و خرید خدمت برای تجهیزات به جای خرید تجهیزات با همکاری های مشترک همکاری های خوبی با هم داشته باشیم .
قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: برای احداث تخت های بیمارستانی و انتقال تکنولوژی و دانش روز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از شرکای آلمانی استقبال می کنیم.
وی حضور تعداد زیادی از پزشکان ایرانی در آلمان را نقطه مثبتی اشاره کرد و گفت: در حوزه انتقال تکنولوژی و دانش روز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی می توانیم از این ظرفیت بهره بگیرم و امیدوارم منشاء همکاری های وسیعی با کشور آلمان داشته باشیم.
در این نشست نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سفارت آلمان در ایران نیز حضور داشتند.
کد مطلب: 80869
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *