۰
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۵

گزارش تجمع مقابل سفارت فرانسه

دانشجویان، اساتید و طلاب در اعتراض به هتک حرمت پیامبراعظم(ص) عصر امروز (یک‌شنبه) مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند.
فارس: تجمع دانشجویان، اساتید و طلاب در اعتراض به انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اعظم(ص) مقابل سفارت فرانسه در تهران عصر امروز (یک‌شنبه) برگزار شد.

تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «سفیر صهیونیستی اخراج باید گردد» و ... انزجار خود را نسبت به انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اعظم(ص) اعلام کردند.

* اهتزاز پرچم‌های «محمدرسول‌ الله» مقابل سفارت فرانسه

دانشجویان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی با مضمون «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «برادران شیعه برادران سنی اتحاد اتحاد» و... انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.

دانشجویان با به اهتزاز در آوردن پرچم‌های «محمدرسول‌الله» شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

دانشجویان، اساتید و طلاب که در اعتراض به انتشار کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اعظم(ص) در یک نشریه فرانسوی مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند به عزاداری و سوگواری پرداختند.

دانشجویان توهین به پیامبر اعظم(ص) را اندوهی در قلب مسلمانان توصیف کردند و با دست نوشته‌هایی تسلیت خود را به مسلمانان جهان اعلام کردند.

دانشجویان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی با مضمون «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «برادران شیعه برادران سنی اتحاد اتحاد» و... انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.


* تلاش تجمع‌کنندگان برای حرکت به سمت سفارت فرانسه و ممانعت ناجا

تجمع‌کنندگان سعی داشتند به سمت سفارت فرانسه حرکت کنند ولی نیروی انتظامی از این اقدام آنها جلوگیری کرد.

دانشجویان با شعار «سفیر صهیونیستی اخراج باید گردد»، «سفارت فرانسه تعطیل باید گردد»، «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر آمریکا» اعتراض خود را نسبت به اقدامات موهن اعلام کردند.

در حین تجمع دانشجویان، صدایی که به نظر می‌رسید متعلق به انفجار دو ترقه و نارنجک دست‌ساز بود به گوش رسید.

* تجمع‌کنندگان خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند/ اعتراض به زبان فرانسوی

همچنین دانشجویان، اساتید و طلاب پرچم رژیم صهیونیستی، آمریکا و فرانسه را آتش زدند.

دانشجویان با شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر آمریکا»، «سفیر فرانسه اخراج باید گردد»، انزجار خود را نسبت به اقدامات موهن اعلام کردند.

یکی از دانشجویان حاضر در تجمع با سخنرانی به زبان فرانسوی از توهین به مقدسات اسلامی اعلام انزجار کرد.



* اخطار دانشجویان به غربی‌ها/اهانت به مقدسات اسلامی را پایان دهید

در پایان این تجمع دانشجویان، اساتید و طلاب با قرائت بیانیه‌ای انتشار کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی را محکوم کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

این روزها بار دیگر تعفن تمدن شیطانی غرب جنایتکار قلب حق‌طلبان را به درد آورده و دلدادگان به نبی نور را در اندوهی جان فرسا افکنده است.

امروز در این شرایط نکبت‌بار تاریخ انسانیت شاهد شنیع‌ترین اقدامات از جانب سربازان شیطان است. امروز شاهد آنیم که دست پرورده‌های لنجزار تمدن غرب با ژست آزادی بیان خط مشی جاهلانه خود را دنبال می‌کنند و گمان برده‌اند با اهانت به پیامبر اعظم روح خورشید هدایت را می‌توانند خاموش کنند اما ما مطمئنیم که وعده حق دهان گستاخ این جانوران پست را خرد خواهد کرد.

ما به عنوان جمعی از دانشجویان مسلمان ایران و به عنوان خشم مقدس امت رسول‌الله در همین جا به دولت‌های غربی اخطار می‌‌دهیم تا دست از گستاخی به مقدسات اسلامی بردارند.

اگر در آغاز اهانت‌ها جواب درخوری به آنان داده بودیم و اگر سلمان رشدی‌ها را به سزای اعمالشان رسانده بودیم و اگر قلم‌های طاعون را خرد کرده بودیم و زبان‌های دریده را قاطعانه بریده بودیم اکنون سگ‌های هالیوودی و زالوهای اروپایی به خود جرأت نمی‌دادند نام مقدس نبی مکرم اسلام را به دهان نجس خود برانند.

امت اسلامی تاوان سستی‌ها و تسامح‌های گذشته خود را پس می‌دهد. ما امروز به نمایندگی از دلسپردگان حضرت نور اعلام می‌کنیم اشتباهات خود را تکرار نخواهیم کرد و از نظام انقلابی خود نیز می‌خواهیم تا در واکنش به حمایت بیشرمانه دول غربی از توهین اخیر نشریه فرانسوی تدابیر و مواضع تنبیهی درخوری اتخاذ کند. امروز به برکت بیداری جهانی اسلامی وقت آن رسیده تا دشمنان محارب دجال‌ صفت در آتش خشم امت رسول الله بسوزد.

بر اساس این گزارش، یکی از تجمع‌کنندگان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار این موضوع را رد کرد.


* صدای شنیده شده مقابل سفارت فرانسه متعلق به ۲ ترقه دست‌ساز بود

البته مجتبی ثابتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری فارس، در خصوص انتشار خبری مبنی بر شنیده شدن صدای ۲ انفجار در تجمع امروز دانشجویان مقابل سفارت فرانسه گفت: عده‌ قلیلی در این تجمع قصد داشتند با سوءاستفاده از حرکت دانشجویان اعتراض به توهین به ساحت پیامبر اعظم(ص) را منحرف کنند اما دانشجویان از این اقدام جلوگیری کردند.

وی افزود: برخی اخبار مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار صحت ندارد و فقط ۲ ترقه و نارنجک‌ دست‌ساز منفجر شد.

این فعال دانشجویی ضمن انتقاد از این رفتار، تاکید کرد که هیچ‌گونه انفجاری مقابل سفارت فرانسه رخ نداده است.
 
کد مطلب: 8088
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *