کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالمندان کدام کشورها بیشتر آنلاین هستند؟

27 دی 1396 ساعت 11:53

بررسی‌های جدید نشان می دهد سالمندان دانمارکی با فاصله زیادی از سالمندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از خدمات بانکی آنلاین استفاده می‌کنند.


ایسنا به نقل از یورو نیوز نوشت:بررسی‌های جدید نشان می دهد سالمندان دانمارکی با فاصله زیادی از سالمندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از خدمات بانکی آنلاین استفاده می‌کنند.
 
 
 از هر پنج شهروند بالای ۶۵ سال دانمارک، چهار نفر از خدمات بانکی آنلاین استفاده می‌کنند که سه برابر بیشتر از میانگین ۲۸ درصدی کل اتحادیه اروپا است. در سایر کشورهای منطقه اسکاندیناوی نیز روند مشابهی به چشم می‌خورد و دو سوم سالمندان فنلاندی و ۷۱ درصد سالمندان سوئدی، امور بانکی خود را از طریق آنلاین پیش می‌برند.
از سوی دیگر در کشورهای بلغارستان، یونان، کرواسی، مجارستان و رومانی، نسبت سالمندانی که برای مدیریت پول خود از خدمات بانکی آنلاین استفاده می کنند کمتر از ۱۰ درصد است.
بنابر آمارهای موسسه آمار اتحادیه اروپا، طی یک دهه اخیر تعداد افرادی که در اتحادیه اروپا از خدمات بانکی آنلاین استفاده می کنند دو برابر شده است. به طور میانگین ۲۱ درصد سالمندان اروپایی از خدمات بانکی آنلاین استفاده می کنند که در مقایسه با ۲۵ درصد سال ۲۰۰۷ افزایش یافته است.
بررسی ها نشان می‌دهد که جوانان تمایل بسیار بیشتری به استفاده از این خدمات دارند. ۵۵ درصد افراد ۱۶ تا ۲۹ سال اتحادیه اروپا اعلام کرده اند از خدمات بانکی آنلاین استفاده می کنند. جوانان هلندی با ۹۳ درصد بیشترین و بلغاری ها با شش درصد، کمترین استفاده کنندگان از این خدمات را تشکیل می دهند.
لوکزامبورگ تنها کشور اتحادیه اروپا است که سالمندان آن بیشتر از جوانان از خدمات بانکی آنلاین استفاده می کنند. ۶۶ درصد سالمندان و ۶۳ درصد جوانان این کشور از این خدمات استفاده می کنند.
در عین حال نباید فراموش کرد افزایش استفاده دیجیتالی مردم از خدمات بانکی بدون خطر هم نبوده است. فدراسیون بانکی اروپا اعلام کرده است مجرمان سایبری در تلاشند با استفاده از حفره‌های امنیتی اهداف خود را پیش ببرند. این فدراسیون به نقل از پلیس اروپا اعلام کرده که میزان جرایم سایبری در برابر جرایم سنتی در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا رو به افزایش است.
 


کد مطلب: 80983

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/80983/سالمندان-کدام-کشورها-بیشتر-آنلاین-هستند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir