۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۶

خشم عباس از مناسبات قاهره وحماس

عضو مجلس قانون‌گذاری فلسطین از فراکسیون «تغییر و اصلاح» وابسته به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: بازداشت گسترده اعضا و فعالان و حامیان این جنبش از سوی عناصر سرویس‌های اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین تصویرگر اعتراض محمود عباس به تقویت مناسبات میان مصر و دولت مردمی فلسطین است.
 سمیره حلایقه، عضو مجلس قانون‌گذاری فلسطین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قدس پرس تصریح کرد: هدف اصلی از بازداشت اعضا و فعالان حماس ارسال پیامی به محمد مرسی، رئیس‌جمهوري مصر و رهبران حماس و دولت مردمی فلسطین است مبنی بر این که بهای تحکیم روابط میان مصر و این دولت سرکوب اعضای حماس در کرانه باختری و سنگ‌اندازی در مسیر آشتی ملی خواهد بود.

وی خاطرنشان كرد: اعضای این مجلس از طریق تماس و دیدار با سفیر قاهره در رام‌الله طرف مصری را در جریان تجاوزات سرکوبگرانه تشکیلات رام‌الله علیه حامیان حماس در کرانه باختری قرار دادند.

این نماینده از عباس خواست تا در راستای از میان برداشتن موانع موجود بر سر راه تحقق آشتی ملی جدیت بیشتری به خرج دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی در خصوص اظهارات عدنان ضمیری، سخنگوی دستگاه امنیتی کرانه باختری مبنی بر این که بازداشت اعضا و فعالان و حامیان حماس جنبه امنیتی دارد و نه سیاسی، تصریح کرد: واقعیت امر بر این ادعا خط بطلان می‌کشد زیرا در میان بازداشت‌شدگان تعدادی از اسرای آزاده و نویسنده و خبرنگار وجود دارد که در شهر و روستاهایشان به حمایت از حماس شهرت دارند.
کد مطلب: 8104
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *