۰
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۲

سفر به گرجستان ارزانتر از سفر به چابهار!

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران گفت: در حالیکه هزینه سفر به کشور گرجستان ۵۰۰ الی ۶۰۰هزار تومان می شود بلیط رفت و برگشت برای چابهار ۷۰۰هزار تومان است، قیمت تمام شده محصولات گردشگری در ایران بالاست.
سفر به گرجستان ارزانتر از سفر به چابهار!
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران گفت: در حالیکه هزینه سفر به کشور گرجستان ۵۰۰ الی ۶۰۰هزار تومان می شود بلیط رفت و برگشت برای چابهار ۷۰۰هزار تومان است، قیمت تمام شده محصولات گردشگری در ایران بالاست.
برنامه "صبح و گفت و گو" رادیو گفت و گو با موضوع هشداری برای ویروس بیکاری در هتل ها ، با حضور امیرپویان رفیع شاد دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران و علیرضا کاظمی وفا مدیر اجرایی اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران به روی آنتن رفت.

امیرپویان رفیع شاد در آغاز با اظهار به اینکه اقبال خوبی توسط گردشگران سایر کشورها نسبت به ایران صورت گرفته، متذکر شد: اما نباید نسبت به این موضوع خیلی خوشبینانه نگاه کنیم چون واقعیت این است که ما در یکسری از مسائل در حوزه بازاریابی گردشگری دچار ضعف بودیم.

وی با بیان اینکه تنها سه ماه از سال گردشگران وارد کشور می شوند، اظهار داشت: ما دو فصل ورودی گردشگر به کشور بیشتر نداریم که یکی از اواسط فروردین ماه تا خرداد ماه و فصل دوم از اواسط شهریور ماه تا نیمه آبان ماه است که مجموع فصل های گردشگری، تقریبا سه ماه از ۱۲ ماه کل سال را در بر بگیرد.

دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران در خصوص گردشگران داخلی نیز گفت: در خصوص گردشگر داخلی نیز این معضل را داریم که معمولا پیک سفر را در ایام نوروز و قسمتی از تابستان و نه تمام ایام تابستان داریم.

وی با ذکر اینکه در مقصد سازی در گردشگری دچار چالش هستیم، ابراز داشت: حتی اقبال گردشگران داخلی خودمان منتهی به پنج شهر داخلی و همچنین اقبال گردشگران خارجی به اصفهان و شیراز و یزد و تهران منتهی می شود و در سفرهای داخلی نیز این شهرها به اضافه شمال کشور و کیش در جنوب کشور اضافه می شود. اگر بتوانیم تنوع محصول داشته باشیم و کلیه واحدهای اقامتی ما در اقصی نقاط کشور از این بهره مند شوند، می توانیم کاری در این حوزه انجام داده باشیم.

رفیع شاد در خصوص نقش بازاریابی و معرفی ایران برای گردشگری بیان کرد: را سفرا و رایزن های فرهنگی در وزارت خانه ها و حتی نمایندگان جمهوری اسلامی در سایر کشورها نقش بزرگی دارند و می توانند در این مهم یاری رسان کشور باشند. همچنین در تبیلغات بازاریابی در این حوزه تقریبا ضعیف عمل کردیم.

وی در خصوص قیمت گردشگری در ایران گفت: در همین فصل سفر به کشور گرجستان ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان می شود در حالیکه بلیط رفت و برگشت برای چابهار ۷۰۰ هزار تومان می شود و نهایتا یک بسته سفر دو میلیون تومان هزینه برای گردشگر داخلی را دربردارد. نه اینکه اینها قیمت های کاذب و بالایی باشد بلکه قیمت تمام شده محصولات گردشگری در ایران بالاست.

در ادامه علیرضا کاظمی وفا به معضلات صنعت گردشگری در ایران پرداخت و عنوان کرد: آنچه که برای صنعت گردشگری معضل است، عدم اجماع عمومی برای رسیدن به یک هدفی که در سند چشم انداز ۲۰ ساله برای ما ترسیم شده است، ما الزام داریم که دقیقا همه مسیرها و راهکارها را در ایران هموار کنیم.

وی متذکر شد: صنعت گردشگری با همه تنومندی و شکل و قیافه ای که دارد از شکننده ترین صنایعی است که هر روز با آن مواجه هستیم، کوچکترین شوک به بدنه اجتماعی و سیاسی کشور و حتی مسایل طبیعی مانند زلزله شوک عجیبی به بدنه هتلداری ایجاد کرده است.

مدیر اجرایی اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران با اشاره به رکود در هتل ها ابراز داشت: الان رکود عجیبی بر سیستم هتلی ما حاکم شده است و لازم است حاکمیت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
کد مطلب: 81232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *