۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲

ساخت امامزاده جدید در کنار تخت‌جمشید

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه مرودشت گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) از قدیم در کنار تخت جمشید وجود داشته و کلیپ منتشر شده مبنی بر ساخت امامزاده جدید در کنارتخت جمشید کذب است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه مرودشت گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) از قدیم در کنار تخت جمشید وجود داشته و کلیپ منتشر شده مبنی بر ساخت امامزاده جدید در کنارتخت جمشید کذب است.
به گزارش مهر، علیرضا منوچهری افزود: امامزاده ابراهیم (ع) که مقبره او در کنار تخت جمشید قرار دارد از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است و آستان مقدس او از قدیم الایام در همین مکان بوده است.
وی ادامه داد: این مطلب که در قالب کلیپ منتشر شده که امامزاده ای جدید احداث شده و تابلوی آن در عرض سه روزنصب شده کذب محض ؛فضا سازی و دروغ پردازی است.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت گفت: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) یک ساختمان قدیمی داشته که به دلیل فرسوده بودن و امکان ریزش آن در سال ۱۳۹۲ در جلسه ای با حضور معاون عمرانی فرمانداری شهرستان مرودشت و معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس مقرر شد که در اسرع وقت نسبت به تخریب ساختمان قدیمی اقدام و عملیات بازسازی و نوسازی آن آغاز شود.
منوچهری افزود: برای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی طرح مشترکی در خصوص احداث ساختمان جدید طراحی و سال ۱۳۹۲ عملیات عمرانی ساخت امامزاده طبق اصول فنی شروع شد.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مرودشت گفت: با توجه به اینکه تابلو قدیمی فرسوده شده بود تابلوی جدید ۶ ماه قبل نصب شده است.
وی ادامه داد: این امامزاده دارای سه هکتار زمین است و هیات امنای پنج نفره دارد که نسبت به برگزاری مراسم فرهنگی ومذهبی با حضور اقشار مختلف مردم و هیات های مذهبی در محل امامزاده اقدام می کنند. 
منوچهری بیان کرد: بنابراین این امامزاده از قدیم الایام در این محل وجود داده و فردی که این کلیپ را منتشر کرده مغرضانه این عمل را انجام داده است.
جواد یزدانی مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان فارس نیز در این باره گفت:‌ فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره جدید بودن آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) دروغ محض است چرا که در منابع و نقشه های هوایی سازمان میراث فرهنگی که مربوط به قبل از انقلاب اسلامی نیز بنای این امامزاده مشخص است.
وی افزود: این امامزاده همیشه محل رجوع مردم از روستاهای اطراف بوده و مردم ارادت خاصی به این امامزاده داشته اند.
کد مطلب: 81855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *