۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۸
دبیرکل سازمان ملل خواستار شد:

اجرای برابر قانون در سطوح ملی و بین المللی

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی گشایش شصت و هفتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع ˈحاکمیت قانونˈ رهبران بلندپایه کشورها را به اجرای برابر قانون درسطح ملی و بین المللی دعوت کرد.
مارتین نسیرکی سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری ظهر امروز (دوشنبه) به مراسم افتتاحیه نشست حاکمیت قانون اشاره کرد و گفت : بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی این نشست از سران کشورهای شرکت کننده خواست تا در اجرای برابر قانون در سطوح ملی و بین المللی بکوشند.

بان کی مون از رهبران کشورها خواست تا در تمامی زمان ها بالاترین سطح قانون مداری را در کشور خود و در تمام مراحل تصمیم گیری اجرا کنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از سران شرکت کننده و بلند پایگان مجمع عمومی خواست تا به قضاوت های دادگاه بین المللی جرائم احترام بگذارند.

به گفته نسیرکی، دبیرکل سازمان ملل درمیهمانی نهار ظهر امروز درباره برخورداری زنان از حمایت قانون سخن خواهد گفت و از رهبران کشورها خواهد خواست قدم های محکمی در جهت حصول این هدف بردارند.

دبیرکل بعد از ظهر امروز در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل اکوساک شرکت خواهد کرد.

نسیرکی همچنین درباره حضور اخضرابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه در نشست شورای امنیت گفت: ابراهیمی شورای امنیت را از اخرین تحولات اوضاع سوریه مطلع کرد. نشست شورای امنیت درباره اوضاع سوریه پشت درهای بسته برگزار شد.

به گزارش نسیرکی جان گینگ هماهنگ کننده کمک های انسان دوستانه سازمان ملل به سودان رفت.

گینگ در سودان از اردگاه ابو شوک و اردوگاه مابان بازدید خواهد کرد که ۱۰۰ هزار پناهنده سودانی از مناطق نیل ابی و کوردوفان را در خود جای داده است.
کد مطلب: 8213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *