; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - کاهش قیمت داروی وارداتی - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش قیمت داروی وارداتی

23 بهمن 1396 ساعت 11:48

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، ضمن تشریح مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه دارویی کشور، برنامه های آتی سازمان غذا و دارو در حوزه دارو را اعلام کرد.


معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، ضمن تشریح مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه دارویی کشور، برنامه های آتی سازمان غذا و دارو در حوزه دارو را اعلام کرد.

به گزارش مهر، دکتر غلامرضا اصغری کاهش قیمت داروهای وارداتی را در جهت تسهیل و تسریع و کاهش هزینه های اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: اصلاح تفاهم نامه با بیمه در راستای قراردادن داروهای بیماران صعب العلاج و خاص در لیست داروهای مشمول در راستای کاهش هزینه دارویی بیماران انجام شده است.

وی به موضوع حذف پرداخت مستقیم یارانه به شرکت های دارویی و پرداخت آن به سازمان های بیمه گر اشاره کرد و افزود: ایجاد محدودیت سهم بازار برای واردات اقلام دارویی که به تولید داخلی می رسند و همچنین قیمت گذاری تولید داخلی از داروهای وارداتی تا سقف ۷۰ درصد برند وارداتی از دیگر اقدامات در راستای ساماندهی بازار دارویی کشور بوده است.

اصغری به تسهیل و تسریع ورود اقلام دارویی به فهرست دارویی برای اقلامی که دارای تکنولوژی بالا بوده و در داخل به تولید خواهند رسید، اشاره کرد و اظهار داشت: تسهیل و تسریع بررسی پرونده های دریافتی شرکت هایی که صادرات دارند و همچنین تسریع در صدور مجوزهای لازم برای این شرکت ها از دیگر اقدامات سازمان غذا و دارو بوده است.

معاون وزیر بهداشت به تدوین و اجرای برنامه جامع توسعه داروهای طبیعی و طب سنتی ایران با حفظ کیفیت و سلامت محصولات اشاره کرد و افزود: جداسازی اقلام دارویی مشمول تفاهم نامه بیمه و داروهای خارج از بیمه با تفکیک تولید داخل و وارداتی یکی دیگر از اقداماتی بوده که در راستای ساماندهی بازار دارویی کشور انجام شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو، تداوم اجرای برچسب گذاری، چراغ راهنمای تغذیه ای روی بسته بندی ۱۰۰ درصد فرآورده های خوراکی و آشامیدنی را از دیگر اقدامات حوزه غذا دانست و گفت: تداوم اجرای برنامه های سلامت محور در حوزه نظارت بر غذا شامل کاهش اسیدهای چرب ترانس و اشباع، کاهش میزان قند و نمک در فرآورده های غذایی به منظور دستیابی به اهداف سند کنترل بیماری های غیر واگیر در کشور یکی دیگر از برنامه ها در حوزه غذا بوده است.

وی به همکاری در اجرای برنامه کاهش سموم و آلاینده ها و کودهای شیمیایی در مزارع کشاورزی و همچنین ساماندهی صادر کنندگان تجهیزات پزشکی به همراه برون سپاری و تفویض فرآیندهای ممکن در حوزه تجهیزات به دانشگاه های علوم پزشکی و انجمن های تخصصی اشاره و از تدوین و ابلاغ بسته های حمایتی از تولید داخل و شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی به همراه کنترل و کاهش فرآورده های سلامت قاچاق و تقلبی به عنوان دیگر اقدامات سازمان غذا و دارو یاد کرد.

اصغری تأکید کرد: رسیدن ارزش تولید داخلی به ۷۰ درصد در دولت یازدهم و ۷۱ درصد در دولت دوازدهم در حالی که در دولت دهم این مقدار ۶۷ درصد بود، یکی دیگر از اقدامات سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از صنعت دارویی کشور بوده است.

وی افزود: عقد قرارداد تولید تحت لیسانس داروهای «های تک» ایرانی با یکی از ژنریک سازهای برتر ترکیه و همچنین راه اندازی تولید مواد اولیه تحت لیسانس شرکت های مواد اولیه ساز ایرانی در روسیه از جمله برنامه های سازمان غذا و دارو در حوزه داروهای «های تک» بوده است.

اصغری از ورود ۹ قلم داروی «های تک» به بازار دارویی ایران و همچنین الحاق سازمان غذا و دارو به PIC/S به همراه تولید ۸ قلم مواد موثره ضد سرطان جدید در داخل کشور اشاره کرد و ادامه داد: کاهش اقلام کمبودهای دارویی از۳۰۰ به ۷۰ قلم و همچنین راه اندازی سیستم رهگیری و کنترل اصالت دارو به عنوان دیگر اقدامات سازمان غذا و دارو بوده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به برنامه های آتی سازمان غذا و دارو اشاره و تصریح کرد: رسیدن به ارزش ریالی تولید داخلی تا ۷۵ درصد در سال ۱۴۰۰ به همراه توسعه صادرات سالیانه به میزان ۱۰ درصد سال پایه و همچنین ارتقای انطباق GMP خطوط تولید داروی داخلی به میزان ۱۵ درصد سال پایه و پیش بینی و پیشگیری از بروز کمبودهای دارویی، از برنامه های آتی تلقی می شود.


کد مطلب: 82303

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82303/کاهش-قیمت-داروی-وارداتی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir