کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاه باز قوه‌قضائیه نسبت به حضور زنان

23 بهمن 1396 ساعت 21:14

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: یکی از مهمترین ابعاد دستاوردهای ما این است که ما حضور بیشتر زنان را در قوه قضائیه به عنوان قاضی و معاون دادستانی داشتیم. به نظر می‌رسد قوه‌قضائیه نسبت به حضور زنان گشاده‌ دست‌تر شده و این تحول بسیار مهمی است.


معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: یکی از مهمترین ابعاد دستاوردهای ما این است که ما حضور بیشتر زنان را در قوه قضائیه به عنوان قاضی و معاون دادستانی داشتیم. به نظر می‌رسد قوه‌قضائیه نسبت به حضور زنان گشاده‌ دست‌تر شده و این تحول بسیار مهمی است.
به گزارش ايلنا، معصومه ابتکار در نشست «دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر» که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به دستاورد جمهوری اسلامی در حوزه حضور زنان در دانشگاه به حوزه جامعه مدنی اشاره کرد و اظهار داشت: ما شاهد رشد سمن از ۳۰۰ به ۹۰۰ سمن در دوره حضورم در محیط زیست بودیم . تعداد زیادی از سمن‌ها نیز در حوزه زنان و کودکان کار بوده است. 
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما هنوز چالش‌های زیادی داریم، تصریح کرد: در قشر زنان تحصیل‌کرده بیکار زیادی وجود دارد. البته حضور زنان در بخش خصوصی و غیر دولتی قابل توجه است و ۶۷ درصد از مشاغل در بخش خصوصی به زنان اختصاص داشته است. 

در مورد معضلات قانونی حقوق زنان و حقوق‌بشر با قوه قضائیه در حال گفت‌‌وگو هستیم
ابتکار با یادآوری اینکه در حوزه قانونی ما بعد از انقلاب پیشرفت‌‌هایی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: بسیاری از قوانین در راستای منافع زنان اصلاح شده است. ما یک دیالوگ سازنده با قانونگذاران و پژوهشگران در زمینه بهبود وضعیت زنان در قانون داریم. لایحه علیه خشونت علیه زنان در قوه قضاییه مطرح شده است. لایحه کودکان در مجلس طرح شده است. در خصوص نمایندگی اقلیت‌‌ها در مجلس و در سمن‌ها نیز باید بگویم که جایگاه خوبی برای اقلیت‌ها قایل هستیم. 

وی ادامه داد: ما دیالوگی در بخش آکادمیک در مورد معضلات قانونی در موارد مختلف از جمله حقوق زنان و حقوق بشر داریم و در این باره با قوه قضائیه نیز در حال گفت‌‌وگو هستیم. این گفت‌وگوها در سطح بین‌الملل هم ادامه دارد.

قوه‌قضائیه نسبت به حضور زنان در دستگاه قضا گشاده‌تر شده است
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت دوازدهم به اختصاص ۳۰ درصدی مدیریت زنان در دولت اعتقاد دارد، ابراز داشت: در این دولت شش زن معاون وزیر انتخاب شده و ما در حال رشد هستیم. 
ابتکار افزود: یکی از مهمترین ابعاد دستاوردهای ما این است که حضور بیشتر زنان را در قوه قضائیه به عنوان قاضی و معاون دادستانی داشتیم. به نظر می‌رسد نگاه قوه‌قضائیه نسبت به حضور زنان در این دستگاه بازتر شده و این تحول بسیار مهمی است. 

زنان تحصیل‌کرده کمتر مورد خشونت قرار می‌گیرند
وی با تاکید بر اینکه ما در برخی بخشی‌های فنی در جلوگیری از خشونت علیه زنان پیشرفت‌هایی داشتیم، بیان کرد: یکی از این دستاوردها در حوزه آموزش زنان است. زنان تحصیل‌کرده کمتر مورد خشونت قرار می‌گیرند. مهارت‌های زندگی نیز یکی از مهارت‌های ضروری است که می‌تواند به جلوگیری از خشونت علیه زنان کمک کند. 

معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: یکی از بخش‌های مهم نیز سازمان بهزیستی است که در کمک‌های ضروری اجتماعی برای افرادی که در حوزه‌هایی نظیر تجاوز به کودکان و خشونت علیه زنان درخواست کمک دارند، وارد عمل می‌‌شود. ما هنوز چالش‌های زیادی پیش‌رو داریم. دستاوردهای ما بسیار عالی بوده ولی هنوز چالش‌هایی پیش‌رو داریم. 


کد مطلب: 82353

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82353/نگاه-باز-قوه-قضائیه-نسبت-حضور-زنان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir