کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رایزنی عراقچی و ریابکوف در تهران

25 بهمن 1396 ساعت 12:19

معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه در تهران ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و آخرین روند اجرای برجام را بررسی کردند.


معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه در تهران ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و آخرین روند اجرای برجام را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه که به تهران سفر کرده، دقایقی قبل با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نظر می‌رسد مسائل دوجانبه و آخرین روند اجرای برجام از جمله موضوعات مورد گفت‌وگوی دو مقام ایرانی و روسی باشد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیراً در مصاحبه‌ای با روزنامه «ایزوستیا» هشدار داد هرگونه بازنگری در متن توافق هسته‌ای ایران (برجام) که واشنگتن به دنبال آن است، غیرممکن خواهد بود.

وی عنوان کرد: «هیچ راهی برای بازنگری، ارتقاء، به روزرسانی و یا هرنوع اصلاح دیگری در توافق هسته‌ای ایران در شرایط فعلی وجود ندارد».

ریابکوف افزود: «رویداد‌های بسیاری که اخیرا نیز افشاشده عدم اعتماد میان واشنگتن و تهران را افزایش داده است. گام‌های خاصی برداشته شده که نه تنها تردید‌هایی را درباره تعهد آمریکا به توافق هسته‌ای مطرح می‌کند بلکه در حقیقت فشار بر جمهوری اسلامی را نیز افزایش می‌دهد».

این دیپلمات روس ادامه داد: «در چنین شرایطی، من شخصا نمی‌توانم هیچ گونه ازسرگیری مذاکراتی را تصور کنم».

معاون وزیر خارجه روسیه اولتیماتوم واشنگتن برای گرفتن امتیاز‌های بیشتر از ایران را «روشی غیرقابل قبول» خواند و تأکید کرد که توسل به این شیوه‌ها هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد روسیه به طور خاص تأکید کرد که برخی مسائل که واشنگتن به طور فعال دنبال می‌کند تا در دستورکار جامعه بین‌المللی قرار دهد هیچ ارتباطی به مفاد توافق هسته‌ای با ایران ندارد.


کد مطلب: 82449

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82449/رایزنی-عراقچی-ریابکوف-تهران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir