کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدعی اصلی اسکار در راس هیات داوران ونیز

25 بهمن 1396 ساعت 13:17

گیرمو دل‌تورو کارگردان فیلم برنده شیر طلایی جشنواره ونیز و شانس اصلی دریافت اسکار بهترین فیلم رییس هیات داوران دوره آتی جشنواره فیلم ونیز شد.


گیرمو دل‌تورو کارگردان فیلم برنده شیر طلایی جشنواره ونیز و شانس اصلی دریافت اسکار بهترین فیلم رییس هیات داوران دوره آتی جشنواره فیلم ونیز شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گیرمو دل‌تورو کارگردان سرشناس مکزیکی سینمای جهان رییس هیات داوری جشنواره فیلم ونیز شد. او در این باره گفت:‌ «ریاست بر هیات داوری ونیز افتخاری بزرگ و مسئولیتی سنگین است که با احترام پذیرفتم. جشنواره ونیز پنجره‌ای به سینمای جهان است.»
«شکل آب» به کارگردانی گیرمو دل‌تورو که با نامزد شدن برای ۱۳ جایزه پیشتاز نودمین دوره اسکار است، سال گذشته میلادی برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و شیر طلایی این جشنواره را از آن خود کرد. او پس از آن جایزه بهترین کارگردانی گلدن گلوب را نیز دریافت کرد.
در دوره قبلی جشنواره فیلم ونیز آنت بنینگ ریاست هیات داوران را برعهده داشت.
آلبرتو باربرا مدیر جشنواره فیلم ونیز در توصیف دل‌تورو گفت: «او با خلاقیت، حساسیت غیرمعمول و ایمان به قدرت تصاویر، دنیایی شگفت‌انگیز را حیات می‌بخشد که در آن عشق و ترس کنار هم وجود دارند و تنوع یکی از ارزش‌های بنیادین است.»
دل‌تورو ۲۰ سال پیش در سال ۱۹۹۷ با فیلم «میمیک» به جشنواره ونیز رفت و پس از آن در سال ۲۰۰۶ به عنوان یکی از اعضای هیات داوران به این جشنواره بازگشت. او سال پیش نیز در هفتادوچهارمین دوره این جشنواره جایزه اصلی را از آن خود کرد.
هفتاد و پنجمین دوره ونیز از ۲۹ اوت تا ۸ سپتامبر برگزار خواهد شد.
منبع: ورایتی/ ۱۲ فوریه


کد مطلب: 82458

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82458/مدعی-اصلی-اسکار-راس-هیات-داوران-ونیز

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir