۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶

مقصر حاشیه سازی برای دختر وزنه بردار که بود؟

شبکه های اجتماعی، دیگر اجازه نمی دهند خبری در پستوها باقی بماند. هر اتفاقی که بیفتد در مدت زمان کوتاهی بین همه منتشر می شود تا همگان از آن مطلع شوند. ماجرای ممانعت از ورود زنان شاغل در هیات برگزارکننده رقابتهای وزنه برداری جام فجر در اهواز و همچنین جلوگیری از برنامه نمایشی دختر بچه ۸ ساله ای که او را به عنوان نابغه وزنه برداری ایران می شناسند، دو خبری بود که روز جمعه به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
مقصر حاشیه سازی برای دختر وزنه بردار که بود؟

🔻شبکه های اجتماعی، دیگر اجازه نمی دهند خبری در پستوها باقی بماند. هر اتفاقی که بیفتد در مدت زمان کوتاهی بین همه منتشر می شود تا همگان از آن مطلع شوند. ماجرای ممانعت از ورود زنان شاغل در هیات برگزارکننده رقابتهای وزنه برداری جام فجر در اهواز و همچنین جلوگیری از برنامه نمایشی دختر بچه ۸ ساله ای که او را به عنوان نابغه وزنه برداری ایران می شناسند، دو خبری بود که روز جمعه به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

🔻قضیه از این قرار بود که دیروز (جمعه) پیش از آغاز رقابتهای وزنه برداری جام فجر که در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت در حوزه مناطق نفتخیز جنوب برگزار می شود، خانمهای عضو هیات برگزارکننده رقابتها امکان ورود به سالن را پیدا نکردند. برخی کانال های خبری اعلام کردند اورسولا پاپاندرئا (نایب رییس آمریکایی فدراسیون جهانی) مقابل در ایستاد و گفت اگر زنان ایرانی وارد نشوند من هم نمی‌آیم. نیم ساعت بیرون ایستاد تا سرانجام، اجازه ورود به زنان داده شود. بدین ترتیب مشکل آنها حل شد اما آی‌سن ادیب ۸ ساله که پدیده وزنه برداری محسوب می شود و به دعوت فدراسیون وزنه برداری از اردبیل همراه با مربی خود، عزیز علی حسینی (پدر سعید علی حسینی وزنه بردار مشهور کشورمان) به محل برگزاری رقابتها در اهواز آمده بود تا در مراسم افتتاحیه، وزنه بزند، موفق به ورود به سالن نشد و سرازیر شدن اشک های او، خیلی زود مردم را اندوهگین کرد. در خبرهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، حراست شرکت نفت – به طور مشخص شرکت مناطق نفتخیز جنوب – در این موضوع مقصر اعلام شده اند.

🔻برای پیگری این موضوع با رضا طاهری مدیر روابط عمومی شرکت مناطق نفتخیز جنوب تماس گرفتیم. طاهری در گفت و گو با نفت خبر، بروز مشکل در ورود خانمهای عضو هیات برگزارکننده مسابقات به محل سالن را تایید کرد اما گفت : مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشد و به دلیل آنکه حراست برای صدور اجازه ورود این خانمها نیاز به مجوز داشت، با حراست گفت و گو کردیم و مجوز صادر شد و مشکل ظرف مدت ۵ دقیقه حل شد و مشکل خاصی ایجاد نشد.

🔻طاهری در مورد ممانعت از ورود دختر بچه ۸ ساله وزنه بردار، ابراز بی اطلاعی کرد و گفت : ما صرفا سالن را در اختیار هیات وزنه برداری قرار داده ایم و طبیعتا دخالتی در محتوای برنامه های آنها نداریم. چراکه آنها هم همانند ما یک نهاد دولتی هستند و از قوانین اطلاع دارند. به همین دلیل ممانعت از اجرای برنامه توسط دختر وزنه بردار، ارتباطی به حراست مناطق نفتخیز جنوب ندارد و این موضوع را باید از مسوولان هیات وزنه برداری پیگیری کنید.

🔻اما مدیر روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری روایتی متفاوت از مدیر روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب دارد. محمد جماعت مدیر روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری که در اهواز به سر می برد، در گفت و گو با نفت خبر گفت : فدراسیون وزنه برداری، این دختر خردسال را که نابغه وزنه برداری ایران است به جام فجر دعوت کرده بود تا در مراسم افتتاحیه، وزنه بزند و منطقی نیست که ما او را دعوت کنیم اما به او اجازه اجرای برنامه ندهیم. جماعت در ادامه گفت : دوستان در دستگاههای نظارتی نظرشان این بود برنامه اجرا نشود. ما نظر دیگری داشتیم اما تابع نظر دستگاههای نظارتی هستیم. به گفته جماعت، آی سن ادیب، دختر وزنه بردار ۸ ساله، هنوز در اهواز حضور دارد و از او دلجویی شده است.

🔻عزیز علی حسینی مربی آی سن هم در گفت و گو با نفت خبر گفت که گویا قرار است امروز به آی سن اجازه دهند وزنه بزند تا اینگونه از او دلجویی شود. البته علی حسینی خود امروز به تهران آمده تا در کلاس ضد دوپینگ شرکت کند و در اهواز نیست. البته این دلجویی ها دیگر چندان فایده ای ندارد. چرا که این ممانعت از طرف هر کسی که بوده، اثر منفی در افکار عمومی گذاشته و در این میان حراست مناطق نفتخیز جنوب، بیش از دیگران هدف انتقادات قرار گرفته است. تماس نفت خبر برای پیگری موضوع از طریق حراست شرکت نفت به نتیجه ای نرسیده است. 
کد مطلب: 83692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *