کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمدي نژاد،علت غیبت بزرگان در جلسات مجمع

20 اسفند 1396 ساعت 18:57

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا سران سه قوه به دلیل حضور محمود احمدی‌نژاد در جلسات اخیر مجمع شرکت نکرده‌اند؟ گفت که خود سران سه قوه یا دفاتر آنها باید پاسخگوی این موضوع باشند؛ اما پیش از این هم پیش آمده که به دلیل مشغله کاری نتوانستند منظم در جلسات مجمع شرکت کنند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا سران سه قوه به دلیل حضور محمود احمدی‌نژاد در جلسات اخیر مجمع شرکت نکرده‌اند؟ گفت که خود سران سه قوه یا دفاتر آنها باید پاسخگوی این موضوع باشند؛ اما پیش از این هم پیش آمده که به دلیل مشغله کاری نتوانستند منظم در جلسات مجمع شرکت کنند.
به گزارش ايسنا، مجید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با اخبار حاشیه‌ای که در برخی از رسانه‌ها مبنی بر عدم حضور سران سه قوه در جلسات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل حضور محمود احمدی‌نژاد منتشر شده بود، اظهار کرد: اینکه علت عدم حضور سران سه قوه در چند جلسه اخیر مجمع به دلیل حضور آقای احمدی‌نژاد است یا نیست را نمی‌دانم. این موضوعی است که خود سران سه قوه و یا دفاتر آنها باید درباره‌اش اظهارنظر کند؛ که من همچنین چیزی از آنها نشنیده‌ام و یا در رسانه‌ای چنین اظهارنظرهایی منصوب به آنها منتشر نشده است.
وی ادامه داد: این موضوع بیشتر حدس و گمان رسانه‌ای است و برای صحت و سقمش حتما باید خود سران محترم سه قوه و یا دفتر آنها اعلام نظر کنند. من نفیا یا اثباتا در ارتباط با این مساله نمی‌توانم اظهارنظر کنم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: عضویت در مجمع تشخیص مصلحت از این جهت که با حکم مقام معظم رهبری است ایجاب می‌کند که تمام اعضا تلاش کنند، در جلسات شرکت کنند. البته در گذشته هم این اتفاق افتاده بود که سران سه قوه به لحاظ مشغله کاری بالایی که دارند به ویژه آقای رییس‌جمهور کمتر در جلسات مجمع شرکت کرده‌اند و فقط در جلساتی که موضوعات مهم طرح می‌شد و وقت جلسه هم با زمان آنها هماهنگ بود به طور منظم در جلسات شرکت می‌کردند.
وی ادامه داد: در هر صورت عضویت در مجمع افتخار بزرگی است. مجمع جایگاه بالایی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. مجمع نهاد مشورتی مقام معظم رهبری در حل معضلات نظام و تدوین سیاست‌های کلی نظام است. در واقع ریل‌گذاری‌های اصلی نظام در سیاست‌های کلی از طریق مشورت مجمع تشخیص مصلحت انجام می‌شود.
انصاری در ادامه اظهاراتش درباره اهمیت جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در موضوعات اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، مجمع بنابه مصالح به موضوعات اختلافی ورود پیدا می‌کند و در آنجا هم نقش مجمع نقش تعیین‌کننده‌ای است و فصل‌الخطاب قانونگذاری در کشور است.
وی افزود: کارکردهای مجمع، کارکردهای بسیار مهمی است. اتفاقا برای هر سه قوه گره‌گشا است؛ چرا که برخی از موضوعات مطرح شده در مجمع گره‌های قوه مجریه و برخی‌ دیگر از موضوعات گره‌های موجود در کار قوه قضاییه را باز می‌کند و همچنین برخی موضوعات دیگر ریل‌گذاری قضایی کشور را مشخص می‌کند.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت:‌ اگر سران سه قوه به گونه‌ای زمان‌شان را تنظیم کنند که بتوانند حداقل در جلسات اصلی مجمع منظم شرکت کنند، به نظر می‌رسد که به نفع کشور و مطلوب است.


کد مطلب: 83811

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/83811/احمدي-نژاد-علت-غیبت-بزرگان-جلسات-مجمع

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir