۰
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۹

سوریه دموکرات‌ترین کشور عربی است!

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه اتفاقات سوریه در پشت پرده از سوی سازمان‌های جاسوسی غربی هدایت می‌شود، گفت: اگرچه بهانه غربی‌ها برای تاختن به اسد، نقض حقوق شهروندی مردم سوریه است، اما این کشور دموکرات‌ترین کشور عربی است.
غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اوضاع جاری سوریه گفت: اتفاقات دمشق، حلب و دیگر شهرهای سوریه آن‌قدر واضح و روشن است که نیازی به توضیح ندارد و همگان صحنه‌گردان حقیقی بحران این کشور را می‌شناسند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان‌های جاسوسی غربی ـ عربی ـ ترکیه‌ای مسئول تجهیز و تسلیح تروریست‌ها هستند، گفت: وقتی خود آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند رئیس سازمان سیا هر از چندی به ترکیه رفت‌وآمد می‌کند و با سران سازمان‌های اطلاعاتی ـ جاسوسی چند کشور عربی و ترکیه دیدار می‌کند، دیگر چه انتظاری از به پایان رسیدن بحران در سوریه می‌رود؟
وی ادامه داد: جنگ داخلی سوریه تنها از یک راه خاتمه می‌یابد و آن خودداری برخی کشور عربی از ارسال مخفیانه سلاح به این کشور است؛ همان مطلبی که رهبر معظم انقلاب در سخنان ماه گذشته خود ایراد فرمودند و خواستار پایان تجهیز تسلیحاتی تروریست‌های سوری شدند.
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: در کنار اصرار غربی‌ها به مسلح کردن تروریست‌ها و لزوم برکنار کردن بشار اسد، باید به مقاومت بشار در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی توجه کرد که با مقایسه این دو مسأله، علت این همه فشار بر دولت سوریه روشن می‌شود. غرب نمی‌خواهد کسی در برابر صهیونیست‌ها و ارتش این رژیم مقاومت کند و چون اسد این وظیفه را به خوبی انجام داده، لذا غرب می‌خواهد وی را سرنگون کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: ‌بهانه غربی‌ها برای حمله به اسد و منفور کردن وی در اذهان عمومی مردم جهان، نقض حقوق شهروندی مردم سوریه به دست بشار اسد است؛ این در حالی است که کشورهای عربی‌ای که در رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خود نیز این مطلب را تکرار می‌کنند،‌ در بدترین وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در کشورهای خود قرار دارند.
وی با بیان اینکه سوریه دموکرات‌ترین کشور عربی منطقه و حتی در مقایسه با بحرین است، گفت: اگر وضعیت دموکراسی و احترام به آراء مردم را در برخی کشورهای عربی که حکام آنها با دیکتاتوری، خود را به مردم تحمیل کرده‌اند، با دموکراسی سوریه مقایسه کنید،‌ آن موقع به ارزش دموکراسی حاکم در سوریه پی خواهید برد./
کد مطلب: 8382
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *