۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

نمایندگان برای استیضاح مصمم تر شدند

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کاهش امضاها تأثیری در برگزاری جلسه استیضاح ندارد،‌ گفت: امضاهای استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی هر کدام بین ۵ تا ۱۰ امضا افزایش پیدا کرده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کاهش امضاها تأثیری در برگزاری جلسه استیضاح ندارد،‌ گفت: امضاهای استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی هر کدام بین ۵ تا ۱۰ امضا افزایش پیدا کرده است.
به گزارش فارس، اکبر رنجبرزاده افزود: در حال حاضر امضاهای استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 53، عباس آخوندی وزیر را و شهرسازی 41 و محمد حجتی وزیر جهاد کشاورزی 24 امضا است.
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: حتی اگر تعداد امضاها کاهش یابد و حتی به یک امضا هم برسد تأثیری در برگزاری جلسه استیضاح ندارد و استیضاح وزرا انجام خواهد شد.
رنجبرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به فشردگی کار و محدودیت زمان، برنامه هیئت رئیسه این است که از وزرا و نمایندگان بخواهند تا کمتر از زمان خود برای ارائه مطالبشان استفاده کنند تا بدین وسیله استیضاح وزیر کار در نوبت صبح و در محدوده زمانی 4 ساعت و استیضاح وزیر راه در در زمان 4 ساعت نوبت عصر برگزار شود.
وی افزود: بر این اساس بنا شده از وزرا و نمایندگان درخواست شود تا وزرا از 3 ساعت وقتی که در اختیار دارند از 2 ساعت آن استفاده کنند و نمایندگان هم از 2 ساعت وقتی که برای ارائه مطالبشان در اختیار دارند، از یک ساعت و نیم آن استفاده کنند که تاکنون طبق صحبتی که با وزیر کار شده وی این موضوع را پذیرفته است.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: چنانچه وزرا و نمایندگان از تمام وقت خود استفاده کنند هر جلسه استیضاح 5 ساعت و 30 دقیقه به طول می‌انجامد و ما ناچاراً فردا باید در سه نوبت برای استیضاح وزرا جلسه علنی داشته باشیم.
وی در پایان با اشاره به بحث بررسی بودجه در شورای نگهبان گفت: چنانچه بودجه در شورای نگهبان به تأیید اعضای شورا برسد آخرین جلسه مجلس در سال جاری در روز چهارشنبه 23 اسفندماه خواهد بود و چنانچه شورا بار دیگر ایرادی را به بودجه 97 وارد بداند مجلس شنبه یا یکشنبه هفته آینده نیز جلسه خواهد داشت.
کد مطلب: 83885
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *