۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

در مسئله هسته‌ای سنجیده عمل کردیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف اظهارنظرهای سطحی در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته گام‌های سنجیده‎ای را برداشته و در مساله هسته‌ای بادقت عمل کرده‌ است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف اظهارنظرهای سطحی در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته گام‌های سنجیده‎ای را برداشته و در مساله هسته‌ای بادقت عمل کرده‌ است.
به گزارش ايسنا، علی لاریجانی امروز ۲۱ اسفندماه در شورای اداری شهرستان قوچان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز شرایط ایران هم مقتضی و هم ضروری است که همه یک‌دل به دنبال آبادانی ایران باشیم. مقتضی از این جهت که زمینه‌های خوبی از کار فراهم و برخی چالش‌ها مرتفع شده است. 
وی با بیان این که مشکلات و شیطنت‌هایی در عرصه جهانی وجود دارد که برخی در تلاش برای مسئله‌سازی منطقه هستند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقام معظم رهبری در امور، آراسته و دقیق تصمیم می‌گیرد. 
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این جمله که در منطقه دیگ جوشان امنیتی وجود دارد، تصریح کرد: ایران کشور امنی است و از لحاظ ملاک‌های امنیتی، خوب جلو می‌رود. 
لاریجانی ادامه داد: به اطراف نگاه کنید در کشورهای پاکستان، عراق و سوریه مشکلات بسیاری دیده می‌شود و بروی این‌ها فکر و تصمیم‌گیری شده است. 
وی عنوان کرد: برخی افراد و کشورهایی که مساله‌ساز شده‌اند، حرف‌های بیهوده می‌زنند، در صحنه بین‌الملل برخی کشورها غرش‌های نابه‌هنگام می‌کنند و در شرایطی، تهدیدهای گنده‌تری هم می‌کردند، اما جمهوری اسلامی از ورزیدگی ذهنی خوبی برخوردار است و توانسته در آشفتگی منطقه هدایت خوبی انجام دهد. 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که برخی موسسات غربی نسبت به وزانت تصمیمات ایرانی و رفتار سنجیده ایران اذعان دارند، گفت: این موضوع باعث می‌شود دشمنی آنان بیشتر شود که باید رفتار آن‌ها با دقت و به طور مستمر رصد شود.
لاریجانی با تاکید بر مساعد بود شرایط برای تحولات اقتصادی در کشور گفت: از نظر سیاسی قوای سه‌گانه ممکن است اختلاف نظری با یکدیگر داشته باشند اما با رهبری و نظارت ایشان باهم کار می‌کنند و هم‌گرایی در امور مختلف وجود دارد.
وی با بیان این نکته که مشکلاتی در کشور وجود دارد که تاحدی به هم مربوط است، گفت: باید با هم‌افزایی و هم‌گرایی قدم برداشت، اشتغال با گفتن حل نمی‌شود، بلکه باید بسترهای سرمایه گذاری فراهم شود و وقتی که کار به دست مردم افتاد، اشتغال به وجود می‌آید.
سیستم اداری فرتوت است
لاریجانی در ادامه گفت: سیستم اداری فرتوت است و اشتغال از آن صورت نمی‌گیرد. نرخ بیکاری در قوچان عجیب است و باید در این زمینه کار شود.
رئیس مجلس با بیان اینکه انقلابی بودن به این است که حواشی را کم و به مردم رسیدگی کنیم، گفت: اگر در سلایق به جان هم بیفتیم انقلابی و مسئولیت شناس نیستیم.
وی تصریح کرد: امسال با رایزنی با مقام معظم رهبری بنا شد تا اگر در دولت و وزارت راه طرح‌های مهم وزارتی مانند راه‌آهن از طریق فاینانس دنبال و ۱۵درصد ‏سهم دولت از صندوق برداشت شود. در صورت فراهم بودن این شرایط، امکان تحقق راه آهن مشهد-قوچان-بجنورد-گرگان فراهم می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این جمله که ایران کشوری نفتی و گازی است اما معادن ارزشمندی دارد که به آن بها داده نشده است، عنوان کرد: شورای معادن استان و شهرستان برای استفاده و اکتشاف معادن کمک می‌کند که باید بسیار همت کرد تا به ایجاد استغال و جلوگیری از تک محصولی بودن در نظام بودجه‌ریزی کمک می‌کند.
لاریجانی با اشاره به تصویب اصلاحیه قانون بودجه امسال برای رفع موانع تولید، اظهارکرد: براین اساس کارخانجات و واحدهایی که دچار مشکل سرمایه در گردش هستند به شرط بروز حوادث مالی هیاتی برای اینکه وام به آن واحدها تعلق گیرد، تصمیم می‌گیرند و یا اگر از طریق بانک‌های شهرستان یا استانی انجام ندهند، هیاتی توسط بانک مرکزی مشخص و تصمیم نهایی اخذ می‌شود.
وی اضافه کرد: این قاعده به مسئولین اجرایی اجازه می‌دهد تا برخی از کارخانجات که سرمایه‌گذاری دارند و دچار مشکل هستند با تزریق پول مشکل آن‌ها مرتفع گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم طرح توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان گفت: ۱۰هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاری در اطراف روستاها اختصاص یافته است. همین طور در تبصره ۱۸ قانون بودجه این موضوع تاکید شده و منابعی مشخص شده که به توسعه روستا و سرمایه‌گذاری در حاشیه روستاها منجر می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی قوچان به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و تصویب خواهد شد، افزود: اینکه بازارچه مرزی به واردات اجناس خارجی مبادرت می‌کند مطلوب نیست و در غرب و جنوب بازارچه‌هایی ایجاد شده و محصولات دست چندم از کشورهای دیگر وارد می‌شود اما هدف اصلی بازارچه صادرات است که در حال حاضر تعدادی از مناطق آزاد از هدف اصلی خود دور شده‌اند.
کد مطلب: 83901
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *