۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲

آماده باش بیمارستان سوانح سوختگی

عضو هیات علمی دانشگاه و جراح پلاستیک گفت: بیمارستان سوانح سوختگی تهران امروز در آماده باش کامل است.
عضو هیات علمی دانشگاه و جراح پلاستیک گفت: بیمارستان سوانح سوختگی تهران امروز در آماده باش کامل است.
به گزارش میزان، مصطفی ده مرده‌ای گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که بیشترین آمار حوادث در سنین دبستان است و مجروحان حوادث چهارشنبه سوری را بیشتر، دانش آموزان تشکیل می‌دهند. افرادی که برای مشاهده آتش بازی در کنار خیابان به عنوان تماشاچی حضور دارند در معرض آسیب قرار داشته و به دلیل اینکه نمی‌دانند چه چیزی در آتش ریخته شده متأسفانه مجروح و قطع عضو می‌شوند.
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی افزود: سال گذشته تهران بیشترین مصدومین را به خود اختصاص داده و از نظر جنسیتی مصدومیت مردان ۴ برابر زنان بوده است و بیشترین آسیب حوادث چهارشنبه سوری مربوط به سوختگی پوست، چشم و قطع عضو اعلام شده است.
وی عنوان کرد: بیمارستان سوانح سوختگی امروز در حالت آماده باش کامل قرار دارند. براساس آمار‌های موجود، ۲۳ درصد مجروحینی که به بیمارستان منتقل می‌شوند نیاز به بستری و درمان بیشتری دارند.
ده مرده‌ای خاطر نشان کرد: اگر سوختگی هاتی افراد سطحی بود به مدت ۱۰ تا ۱۵ ط. دقیقیه اندام سوخته را زیر آب ولرم قرار دهید تذا علاوه بر کاهش درد آسیلب به عمق اندام کاهش یابد.
وی اذعان داشت: اگر ماده‌ای شیمیایی به روی بدن ریخت ابتدا آن را با آب کافی شسته و سپس به بیمارستان مراجعه کنید.
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی با بیان اینکه سوختگی عمیق و آسیب به چشم نباید ساده انگاشته شود تاکید کرد: هر گونه آسیب عمیق به چشم یا سوختگی اعضای بدن باید به صورت کامل درمان شود به همین علت مصدوم باید سریعا به بیمارستان منتقل شود. کوچکترین سوختگی عمیق می‌تواند منجر به عفونت و مشکلات اساسی شود.
 
کد مطلب: 83927
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *