کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش قیمت لوازم خانگی در سال آینده

22 اسفند 1396 ساعت 14:20

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در سال ۱۳۹۷ خبر داد.


رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در سال ۱۳۹۷ خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمدرضا دیانی امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر قیمت لوازم خانگی در سال آینده، اظهار کرد: هر چند در سال جاری رشد خوبی در تولید لوازم خانگی داشتیم اما تقاضای عقب‌ماندگی در این حوزه همچنان وجود دارد و به دلیل وابستگی مواد اولیه به نرخ ارز شرایط‌مان بسته به زمان تغییر می‌کند.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم نسبت به سال گذشته سهم مواد خود را در قیمت تمام شده داشته باشیم، باید سود ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی مدنظر قرار گیرد و با توجه به اینکه در سال جاری علی‌رغم شرایط سخت موجود تولیدکنندگان لوازم خانگی با همان نرخ‌های قبلی کار خود را ادامه داده‌اند، ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به قیمتی که باید در بازار داشته باشیم عقب هستند و به طور حتم با توجه به شرایط سخت موجود این تداوم ادامه نخواهد داشت و با آغاز سال آتی شاهد رشد قیمت در این حوزه خواهیم بودیم.
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از ابتدای سال آینده و به صورت مادام خبر داده است، تصریح کرد: در این رابطه هیچ گونه مشورتی با ما صورت نگرفته و از آن بی‌اطلاعیم.
دیانی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که اگر عزم ملی نداشته باشیم؛ مشکلات حل نخواهد شد. دور تسلسل در اقتصاد ایران به وجود آمده و حل آن نیازمند به یک عزم ملی با نگاهی متفاوت است تا اصلاح امور صورت گیرد.
وی همچنین با انتقاد از واردات برخی کالاها از کشورهایی نظیر کره جنوبی و ترکیه اظهار کرد: با توجه به اینکه ما به ترکیه مواد اولیه می‌فروختیم آنها برای این واردات تعرفه گذاشته و ما را محدود کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند که همچون گذشته به این کشور صادرات داشته باشیم.
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: نمی‌دانم به چه علت کالاهای بادوامی که کالای پایه نیز محسوب نمی‌شوند و نیز کالاهای لوکس از ترکیه وارد می‌شوند، این کالاها از ارزش افزوده بالایی برخوردارند و علت واردات آنها مشخص نیست. این در حالی است که ما برای واردات این کالاها تعرفه ترجیحی در نظر گرفته‌ایم و به آنها امکان ورود داده‌ایم در حالی که ترکیه‌ای‌ها حتی واردات پتروشیمی از ایران را به کشورشان محدود کرده‌اند.
کره‌ای‌ها ۲ سال ما را بازی داده‌اند
دیانی با تاکید بر اینکه سیاست‌های وارداتی ما متناسب با شرایط پیرامونی نیست، یادآور شد: کره‌ای‌ها با ما شش میلیارد دلار فاینانس امضا کرده‌اند و دو سال است که ما را بازی می‌دهند. چرا نباید جلوی واردات از کره گرفته شود، آنها سالانه شش - هفت میلیارد دلار واردات به ایران دارند اما هیچ اقدامی در ارتباط با فاینانس‌ها نداشته‌اند و برای ما بازی به راه انداخته‌اند. علاوه بر این ترکیه‌ای ما را در شرایط سختی قرار داده‌اند در حالی که ما هرگز چنین تصمیم متقابلی را در قبال آنها اتخاذ نکرده‌ایم.
وی با بیان اینکه صنعت به شدت دچار بحران و آسیب در بخش نقدینگی است، گفت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم بانک‌ها را نیز سرزنش کنیم. همه با هم گرفتار شده‌ایم و نمی‌توانیم به بانک‌ها زور بگوییم. در حال حاضر قدرت خرید مردم تضعیف شده و تصمیمی در ارتباط با افزایش توان قدرت خرید و توان تولید داخل گرفته نمی‌شود. به طور حتم عملیاتی شدن تصمیماتی نظیر کارت اعتباری خرید کالای ایرانی و نیز ارائه تسهیلات به بخش تولید می‌تواند کمک کننده باشد اما فعالیت‌های درخوری صورت نگرفته است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه به حوزه صنعت توجه نمی‌شود، اظهار کرد: زمانی که سفته‌بازی صورت می‌گیرد، پول‌های سرگردان به سمت دلار هجوم می‌آورند. به طور حتم اگر حرکتی در بخش اقتصادی نداشته باشیم، در آینده باید منتظر ریزگردهای آزاردهنده‌ای باشیم که منافع ملی و حیات اقتصادی ما را به مخاطره می‌اندازد.


کد مطلب: 83951

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/83951/افزایش-قیمت-لوازم-خانگی-سال-آینده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir