۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۴

قیمت میوه شب عید اعلام شد

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی از توزیع میوه‌های تنظیم بازاری از فردا خبر داد و اعلام کرد که توزیع این محصولات تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی از توزیع میوه‌های تنظیم بازاری از فردا خبر داد و اعلام کرد که توزیع این محصولات تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
به گزارش تسنیم، علی اوسط هاشمی مدیر عامل سازمان تعاون روستایی کشور امروز در حاشیه بازدید از محل ذخیره میوه تنظیم بازاری شب عید استان تهران اظهار کرد: از 3 ماه قبل برای ذخیره‌سازی میوه شب عید اقدام شده بود و امسال برای اولین بار توانستیم قبل از آغاز ماه اسفند کلیه نیاز شب عید را تامین و ذخیره کنیم تا دغدغه‌ای برای تنظیم بازار میوه‌های پرمصرف سیب و پرتقال نداشته باشیم.
وی افزود: این امر در استان‌ها با نظارت خودشان انجام می‌شود تا این محصولات با ضریب اطمینان کامل میان مصرف‌کنندگان توزیع شود.
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی کشور افزود: 40 هزار تن پرتقال جنوب و تامسون شمال و 20 هزار تن سیب زرد و قرمز برای تنظیم بازار میوه شب عید ذخیره‌سازی شده است و مشکلی برای تامین مایحتاج مردم وجود ندارد.
وی گفت: ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده که قیمت میوه‌های تنظیم بازاری 15 درصد کمتر از نرخ بازار عرضه شود هر چند که ما استان‌ها را نیز در تعیین قیمت مختار گذاشته‌ایم تا آنها بر اساس ارزیابی از بازار محصولات تنظیم بازاری را عرضه کنند.
هاشمی یادآور شد: سازمان تعاون روستایی برای تنظیم بازار شب عید و تامین مایحتاج مردم به دنبال دریافت سود از مردم نیست بلکه میوه‌های تنظیم بازاری حتی با قیمتی کمتر از نرخ خرید میان مردم عرضه می‌شود.
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی گفت: میوه خریداری شده برای تنظیم بازار همچنین به قیمت بالاتری از باغداران خریداری شده است تا علاوه بر حمایت از مصرف‌کنندگان از تولیدکنندگان نیز حمایتی صورت گیرد و این امر عیدانه‌ای برای ایام پایانی سال برای مردم باشد.
وی با اشاره به نقش مهم مباشران در عرضه محصولات تنظیم بازاری در استان‌های کشور گفت: میوه‌ای که ذخیره‌سازی شده است از کیفیت بالا برخوردار است اما برای حفظ این کیفیت لازم است که مباشران نیز این محصولات را در شرایط خوبی در بازار مصرف عرضه کرده و به دست مردم برسانند.
وی گفت: در سال جاری میوه شب عید به صورت خالص‌فروشی به فروش می‌رسد و نرخ سبد معادل 1100 تومان است و قیمت نهایی میوه محاسبه نخواهد شد.
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی گفت: تمام سازمان‌ها، نهادها و اتحادیه‌ها می‌توانند برای خرید مستقیم محصولات تنظیم بازاری به سازمان‌های تعاون روستایی در تهران و استان‌ها مراجعه کنند تا ما این محصولات را با قیمت 500 تا 600 تومان نرخ فروش در اختیار آنها قرار دهیم.

آغاز توزیع میوه شب عید از فردا
هاشمی درباره وضعیت عرضه میوه در استان تهران گفت: از شهرداری تهران انتظار داریم که غرفه برای عرضه محصولات تنظیم بازاری به تعداد لازم در اختیار سازمان تعاون روستایی و ستاد تنظیم بازار قرار دهد تا آنها بتوانند میوه‌های مورد نیاز مردم را به شکل مناسبی در اختیار آنها قرار دهند.
وی افزود: تمام تعاونی‌ها و اتحادیه‌هایی که قابلیت نظارت بر آنها وجود داشته باشد در صورت تقاضا امکان عرضه میوه شب عید در آنها وجود دارد.
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه حدود 70 میلیارد تومان برای تامین و تنظیم بازار میوه شب هزینه شده است گفت: از فردا میوه مورد نیاز شب عید مردم در بازار توزیع می‌شود که این امر تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه حجم تولید میوه در سال جاری بسیار زیاد است گفت: هیچ کمبود یا مشکلی برای تامین بازار شب عید وجود ندارد حتی در صورت عدم جذب بازار باید بخشی از محصولات باغی خود را صادر کنیم.

سیاح مدیر عامل تعاون روستایی استان تهران نیز درباره قیمت میوه های تنظیم بازاری اظهار داشت: در مرحله اول اجرای طرح توزیع میوه شب عید نرخ هر کیلو سیب دماوند قرمز و سفید 2 هزار و 700 تومان و پرتقال تامسون سوپر شمال هزار و 800 تومان است.

هاشمی گفت: این نرخ ها قطعی نیست و توسط کمیته کارگروه و ستاد تنظیم بازار تعیین می شود.
کد مطلب: 83961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *