کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ربیعی را اصلاح‌طلب و از جنس کارگران می‌دانیم

23 اسفند 1396 ساعت 6:35

کواکبیان به عنوان نماینده مخالف استیضاح از نبود فساد اقتصادی و حرکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بنگاه داری به سهام داری به عنوان نقطه قوت فعالیت‌های ربیعی یاد کرد.


کواکبیان به عنوان نماینده مخالف استیضاح از نبود فساد اقتصادی و حرکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بنگاه داری به سهام داری به عنوان نقطه قوت فعالیت‌های ربیعی یاد کرد.
به گزارش‌ خانه‌ملت، مصطفی کواکبیان در نشست علنی دیروز (سه شنبه، 22 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی‌در مخالف با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح علل موافقت خود با روند فعالیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به رغم اینکه تاکنون در دفاع از هیچ وزیری صحبت نکرده ام ولی در اینجا وظیفه خود دیدم که نکاتی را در مورد روند فعالیت ربیعی اعلام کنم. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی‌ادامه داد: وزارتخانه ای که آقای ربیعی در اختیار دارد سه بخش اقتصادی، اجتماعی و خدماتی را در بر می‌گیرد که از این سه بخش 20 درصد به انجام ماموریت‌های اقتصادی و 80 درصد به انجام ماموریت‌های اجتماعی و خدماتی می‌پردازند.
وی یادآور شد: در نامه استیضاح آمده است که بنگاه‌داری یکی از مشکلات این وزارتخانه بوده و خوشبختانه هیچ تعریضی به بخش‌های اجتماعی و خدماتی نشده است چرا که عموم استیضاح‌کنندگان از روند فعالیت‌های سازمان بهزیستی و بخش‌های توانبخشی و اجتماعی کشور رضایت دارند و تمام انتقادات به 20 درصد فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه برمی‌گردد و شفافیت اقدامات آقای ربیعی ‌در همان 80 درصد بر کسی پوشیده نیست.
کواکبیان خطاب به نمایندگان تصریح کرد: کدام یک از استیضاح‌کنندگان در بخش‌های خدماتی و اجتماعی قائل به شفافیت نیستند یا قائل به این نیستند که عموم فعالیت‌های این وزارتخانه در اتاق‌های شیشه ای انجام می‌شود اما در مورد 20 درصد فعالیت‌های اقتصادی در طول مدت وزارت آقای ربیعی کدام اختلاف در این وزارتخانه شکل گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: در دوره فعالیت وزیر قبل از 150 هزار میلیارد تومان که در بخش‌های اقتصادی هزینه شده فقط 17 هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی بابت شرکت‌های مختلف پرداخت شده است آیا در دوره آقای ربیعی هیچ اختلاسی را سراغ دارید؟ اما در ‌وزارتخانه‌ای مبلغ 3 هزار میلیارد تومان در جهت تامین هزینه‌های فساد اقتصادی امیر منصور آریا پرداخت شده است. آیا تاکنون چنین موارد فساد اقتصادی در این دوره از فعالیت این وزارتخانه صورت گرفته است؟
وی خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان منکر این بود که در فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایرادی وجود نداشته است اما باید انصاف داشته باشیم چرا که روند فعالیت‌های اقتصادی این وزارتخانه در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی که در این دولت وجود دارد عملکرد خوبی داشته است. کواکبیان با بیان اینکه در این کشور تا فساد کفن نشود این وطن وطن نشود، افزود: در این وزارتخانه چه فسادی صورت گرفته که بخواهیم به استیضاح وزیر رأی موافق بدهیم ضمن اینکه در این دوره از فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر رویکردی در حوزه اقتصادی وجود داشته بدین صورت که از مدیریت بنگاه‌داری خارج شده و به سمت سهام داری حرکت می‌کند تا شرکت‌های تابعه این وزارتخانه 40 درصد سهام داشته باشند کما اینکه اخیرا تاپیکا و تاپیکو در بورس قرار گرفته که به معنای شفافیت و اداره این شرکت‌ها توسط مردم است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی‌عنوان کرد: در زمانی که سعید مرتضوی اداره سازمان تامین اجتماعی را برعهده داشت در مجلس هشتم دیدیم که به برخی نمایندگان پیشنهاد پرداخت پول داده بود و این در حالی است که در این دوره از فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگان گفته شده که حتی برای دریافت وام از بانک رفاه باید دو ضامن داشته باشند.
کواکبیان تصریح کرد: در این مدت از فعالیت آقای ربیعی مستمری که در سال 84 وجود داشت 32 درصد بوده که هم اکنون به 82 درصد افزایش یافته است ضمن اینکه نباید تعداد کثیر بیمه‌شدگان را نادیده گرفت.
کواکبیان افزود: نمایندگانی که اشاره کردند مقصر تمامی‌آسیب‌های اجتماعی ربیعی است  پس چرا وزیر کشور رییس شورای آسیب‌های اجتماعی در کشور است؟ چرا این مطالب را به وزیر کشور انتقال نمی‌دهید.
وی ادامه داد: اگر آسیب‌های اجتماعی وجود دارد رییس شورای آن وزیر کشور است، چرا باید ربیعی را مقصر آسیب‌ها دانست. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آیا قرار است ربیعی تمامی‌فقر موجود و مشکلات اشتغال در کشور را  حل کند؛ برخی می‌گویند خانه کارگر لشکر کشی کرده، کجا و کی این اتفاق افتاده است؟ درخواستی به وزارت کشور ارائه شد که مازاد کارگران از وزیر دفاع کنند و خوشبختانه یا متاسفانه وزارت کشور موافقت نکرد؛ شما باید یقه وزیر کشور را بگیرید که چرا به کارگران اجازه نمی‌دهید دفاع کنند.
کواکبیان ادامه داد: به آقای محجوب که محجوب ترین نماینده و 6 دوره در مجلس است حمله می‌کنید که می‌خواهید لشکرکشی کنید؛ مگر در این رابطه ربیعی کار نامناسبی انجام داده که بدنه جامعه کارگری از او حمایت می‌کند؛ اگر ربیعی نبود ده‌ها اعتصاب و مشکل کارگری در سراسر کشور به وجود می‌آمد. وی با بیان اینکه ربیعی کارگر بوده و همجنس کارگران است و مشکلات کارگران  را درک می‌کند، تصریح کرد:  اگر وی را برکنار و استیضاح کنید چه کسی می‌تواند رنج و اندوه مشکلات کارگری را مرتفع کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برخی می‌گویند ربیعی عضو ستاد میرحسین بوده لازم است بگویم که عیار اصلاح طلبی ما هستیم نه شما؛ ما ربیعی را صد در صد اصلاح‌طلب می‌دانیم و بر‌اساس رای گیری مشخص شد که فراکسیون امید مخالف استیضاح است؛ چرا از زبان ما حرف می‌زنید.
کواکبیان ادامه داد: یکی از ایرادات برخی از اعضای فراکسیون امید این است که چرا ربیعی ‌با اصولگریان و مستقلین تعامل مثبت دارد در حالی که این موضوع بد نیست و به نفع مشکلات کشور است و باید افتخار کرد.
وی خطاب به نمایندگان، گفت: شما در معرض پیامدهای مردمی‌هستید؛ برخی می‌گویند ربیعی لابی‌گر قوی است به خدا قسم نه در جلسه‌ای توجیه شدم و نه کسی توانسته با من را تماس برقرار کند بلکه وظیفه خود دانستم که از ربیعی به عنوان فرزند انقلاب دفاع کنم. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: به وزیر فعلی اطلاعات افتخار می‌کنیم وزیری که در راستای امنیت پایدار و خدمت به کشور و جامعه حرکت می‌کند را باید حمایت کرد. کواکبیان خطاب به نمایندگان، افزود: در اینجا نه بحث اصولگرایی داریم و نه اصلاح طلبی و بدنه مجلس باید نشان دهد از وزیری که از جنس کارگران است می‌خواهد حمایت کند اما حمایت ما نیز از وی مشروط بوده و اگر قرار است از وعده‌هایی که ربیعی در بحث بنگاه داری، رفاه اجتماعی و خدماتی سرباز بزند به طور حتم به دنبال استیضاح خواهیم بود؛ استدلال‌های نمایندگان را شنیدید و صحبت‌های وزیر را نیز خواهید شنید اما تقاضا دارم اگر به دنبال این هستید که بخش‌های کارگری دچار چالش و تنش نشود و شب عیدی بتوانند همگی به حداقل حق و حقوقشان برسند از برادر انقلابی و کسی که از 18 سالگی در خدمت انقلاب بوده و تمامی‌کوچه‌‌ پس کوچه‌های میدان انقلاب به پایین را می‌شناسد ‌دفاع کنید. امیدواریم وزیر منش و مشی فعلی را ادامه دهد و ما نیز به صورت  مشروط با استیضاح مخالف هستیم.


کد مطلب: 83987

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/83987/ربیعی-اصلاح-طلب-جنس-کارگران-می-دانیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir