۰
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

اختلاف‌نظر نظامی اسرائیل و آمریکا

اگر جنگی بین اسرائیل و ایران در بگیرد نیروهای آمریکایی چندین روز نیاز دارند تا به اسرائیل برسند. این در حالی است که آمریکا میزان تنش بین ایران و اسرائیل را می‌داند. برای مثال اگر اسرائیل یا آمریکا تصمیم بگیرند به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله کنند باید برای عملیات متقابل ایران هم آماده باشند.
اگر جنگی بین اسرائیل و ایران در بگیرد نیروهای آمریکایی چندین روز نیاز دارند تا به اسرائیل برسند. این در حالی است که آمریکا میزان تنش بین ایران و اسرائیل را می‌داند. برای مثال اگر اسرائیل یا آمریکا تصمیم بگیرند به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله کنند باید برای عملیات متقابل ایران هم آماده باشند.
به گزارش ایلنا، روزنامه رژیم صهیونیستی جروزالم‌پست، در گزارشی به قلم یک مقام سابق وزارت جنگ رژیم صهونیستی به اقداماتی که ترامپ باید در صورت وقوع یک جنگ میان ایران و رژیم صهیونیستی انجام دهد، اشاره کرده است. 
«ایهود ایلام» تحلیل‌گر و مقام سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این گزارش با اشاره به اعتراف اخیر رژیم صهیونیستی در ۲۰ مارس ۲۰۱۶ مبنی بر پذیرش بمباران راکتور هسته‌ای بشار اسد در سال ۲۰۰۷ نوشت: «اگر اسرائیل به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله کند، ایران پاسخ آن‌ها را خواهد داد. دو هفته پیش رزمایش نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل در تل‌آویو انجام شد و این رزمایش با تمرکز بر سناریوی حمله ایران به اسرائیل بود.»
این مقام سابق رژیم صهیونیستی با طرح این پرسش که حال آیا آمریکا باید از اسرائیل در برابر چنین حمله‌ای حمایت کند یا خیر؟ نوشت: « از اواخر دهه ۱۹۶۰ روابط اسرائیل و آمریکا به طور فزاینده‌ای نزدیک شد و این شامل سطوح نظامی روابط هم بود. با اینکه هیچ پیمان نظامی رسمی‌ بین دو طرف نیست اما آمریکا از سال ۱۹۴۹ به اسرائیل بیش از ۱۲۴ میلیارد دلار کمک نظامی کرده است. ارتش اسرائیل به ویژه نیروی هوایی بر اساس سامانه‌های سلاح آمریکا پایه‌ریزی شده است. کار بر این منوال بوده که آمریکا به اسرائیل سلاح بدهد نه نیرو؛ سلاح آمریکایی‌ها و خون اسرائیلی‌ها.»
وی با اشاره به نظرسنجی اخیر سازمان آمار گالوپ مدعی شد: «بر اساس این نظر سنجی ۷۴ درصد بزرگسالان آمریکا نظر مثبتی نسبت به اسرائیل دارند. این بیشترین رقم از سال ۱۹۹۱ است. در خلال جنگ خلیج فارس در ۱۹۹۱ آمریکا باتری‌های موشک دفاعی پاتریوت خود را در اسرائیل مستقر کرد تا از این طریق موشک‌های زمین به زمین بلند برد عراق را مورد اصابت قرار دهد. این اولین بار بود که نیروهای امریکایی برای دفاع از اسرائیل به طور مستقیم به این سرزمین وارد می‌شدند. با این حال استقرار این ضدموشک‌ها بسیار محدود و بعضا ناکارآمد بود.»
این مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به رزمایش ضدموشکی «جونیپر کبرا» در مارس ۲۰۱۸ بین آمریکا و اسرائیل اشاره کرده و مدعی شد:  «این رزمایش بار‌ها از سال ۲۰۰۱ تکرار شده است. هدف از این مانور دفاع از اسرائیل در برابر حمله موشکی ایران است. اگر جنگی بین اسرائیل و ایران در بگیرد نیروهای آمریکایی چندین روز نیاز دارند تا به اسرائیل برسند. این در حالی است که آمریکا میزان تنش بین ایران و اسرائیل را می‌داند. برای مثال اگر اسرائیل یا آمریکا تصمیم بگیرند به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله کنند باید برای عملیات متقابل ایران هم آماده باشند.»
این رسانه با اشاره به احتمال خروج ترامپ از توافق هسته‌ای در نیمه ماه می‌ اذعان کرد: « این توافق تنها یک توافق بین ایران و آمریکا نبوده و با شش قدرت جهانی منعقد شده است. »
این تحلیل‌گر رژیم صهیونیستی در جروزالم پست مدعی شده «در چنین سناریویی ممکن است ایران به سمت ساخت بمب اتم برود و گزینه نظامی تنها راه توقف ایران خواهد بود. »
وی مدعی شد: « تا زمانی که ایران بمب اتم نداشته باشد تنها تهدید جدی برای موجودیت اسرائیل نیروهای مورد حمایت ایران نظیر حزب الله در لبنان و ۱۵۰ هزار راکت با ظرفیت رسیدن به اسرائیل است.  بهتر است اسرائیل زمانی از آمریکا کمک بخواهد که نیاز به راه‌های سنتی نظیر ارسال مهمات و قطعات و حمایت از وزارت جنگ اسرائیل در ابعاد بین المللی دارد.»
این گزارش با بیان اینکه به‌رغم رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل اختلافاتی بین ارتش‌های رژیم صهیونیستی و ارتش آمریکا وجود دارد، اذعان داشت به دلیل این اختلافات کار عملیات مشترک در صورت وقوع یک جنگ دشوار است. اسرائیل تقریبا ده باتری موشک دفاعی دارد اما به ۲۰ باتری نیاز دارد. هر یک از این باتری‌ها ۶۰ تا ۸۰ میلیون دلار قیمت دارد و هر یک از موشک‌ها هم ۵۰ هزار دلار. آمریکا می‌تواند این هزینه را بپردازد چرا که همین الان هم حجم زیادی از بودجه‌اش را به حمایت از توسعه باتری‌های آیرون دوم اختصاص داده است. اما اسرائیل باید گزینه‌های دیگر را در نظر داشته باشد. 
این مقام سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد: «حتی اگر اسرائیل این هزینه را بپردازد، این همه هزینه برای استراتژی دفاعی صرف آن‌ها را ضعیف نشان می‌دهد. اسرائیل باید روشن کند که به انداز ه کافی باتری آیرون دوم در اختیار ندارد و در نتیجه باید حمله پیشگیرانه را هم در نظر داشته باشد.»
این مقام سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «اسرائیل باید تنها زمانی از آمریکا درخواست کمک‌های مالی دفاعی داشته باشد که واقعا نیاز دارد. اسرائیل باید مراقب هر درخواستی برای کمک مستقیم آمریکا باشد و این گزینه باید به عنوان گزینه آخر مورد توجه قرار بگیرد.»
کد مطلب: 84436
برچسب ها: آمریکا اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *