۰
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

تخریب میراث فرهنگی در سریال پایتخت!

داعشی‌های سریال پایتخت در حالی شب گذشته - ۱۹ فروردین- کارخانه سیمان شهرری را به گلوله بستند، که این بنای تاریخی واجد ارزش شناخته شده و اداره میراث فرهنگی شهرری پرونده‌ی ثبتی آن را در دست تهیه دارد.
داعشی‌های سریال پایتخت در حالی شب گذشته - ۱۹ فروردین- کارخانه سیمان شهرری را به گلوله بستند، که این بنای تاریخی واجد ارزش شناخته شده و اداره میراث فرهنگی شهرری پرونده‌ی ثبتی آن را در دست تهیه دارد.
به گزارش ایسنا، بیشترین لوکیشن‌ها از سری پنجم سریال پر بیننده "پایتخت" که در نوروز از شبکه اول سیما پخش می‌شود در شهر "آدنا" ترکیه می‌گذرد، لوکیشن‌هایی که قطعا تا کنون گردشگران زیادی جذب کرده است. از سوی دیگر پا به پای تبلیغ این سریال برای جذب گردشگر به این کشور و شهری که تا کنون بسیار کمتر گردشگر ایرانی را به خود دیده بود، اما بناهای تاریخی ایرانی مورد استفاده در این سریال، نه تنها به عنوان یک مخروبه، بلکه مکانی برای درگیری‌های زد و خورد و حتی قابل تخریب کامل استفاده شده‌اند!
و قسمت هفدهم "پایتخت" که می‌توان گفت تنها فرصت برای معرفی چنین مکان تاریخی در شهر ری بود با بیان این‌که آن فضا یک بخش مخروبه در بیابان‌های لازقیه سوریه است، از بین می‌رود.
امیر مصیب رحیم‌زاده، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرری، با تاکید بر این‌که کارخانه سیمان شهر ری جزو بناهای واجد ارزش معرفی شده و پرونده‌ی ثبتی ان در دست تهیه است، به خبرنگار ایسنا می‌گوید: دست‌اندرکاران سریال هیچ اعلام، استعلام یا مجوزی از میراث فرهنگی برای انتخاب این مکان به عنوان لوکیشن از میراث فرهنگی نگرفتند.
وی با بیان این‌که اکنون افرادی با عنوان هیات تسویه کارخانه سیمان ادعای مالکیت بر این کارخانه را دارند، ادامه می‌دهد: این هیات امنا موظف بودند از میراث فرهنگی مجوز بگیرند، اما این کار را انجام نداده‌اند.
او با بیان این‌که میراث فرهنگی نیز روز گذشته از استفاده از این کارخانه به عنوان لوکیشن مطلع شده است، می‌افزاید: قطعا نامه‌نگاری در این زمینه از صبح فردا –دوشنبه ۲۰ فروردین- با اعضای هیات تسویه کارخانه انجام می‌شود، آن‌ها موظف به پاسخگویی و اطلاع در این موارد به میراث فرهنگی هستند. کاربری این مکان به عنوان کارخانه اعلام شده است و تا کنون هیچ حرفی از لوکیشن فیلم یا سریال‌ها در میان نبوده است.
کد مطلب: 84474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *