۰
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳

ادامه اعتصاب‌های سراسری در فرانسه

اعتصاب‌های سراسری کارگران خطوط راه‌آهن فرانسه همچنان ادامه دارد. این در حالی است که به‌نظر نمی‌رسد هیچ یک از این دو طرف بخواهند از مواضع خود پایین بیایند.
اعتصاب‌های سراسری کارگران خطوط راه‌آهن فرانسه همچنان ادامه دارد. این در حالی است که به‌نظر نمی‌رسد هیچ یک از این دو طرف بخواهند از مواضع خود پایین بیایند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارگران خطوط راه‌آهن فرانسه روز گذشته –یکشنبه- آخرین هفته از اعتصاب دو روزه خود را آغاز کردند. این اعتصاب در اعتراض به برنامه دولت برای بازبینی در سازوکار شرکت دولتی راه‌آهن فرانسه (اس‌ان‌سی‌اف) صورت گرفته که بدهی‌های بسیار دارد. اعتراض‌های سراسری کارگران راه‌آهن فرانسه بزرگ‌ترین چالشی است که «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور، با آن مواجه بوده است. 
به‌نظر نمی‌رسد که هیچ یک از دو طرف درگیر تمایلی به عقب‌نشینی داشته باشد. «ادوراد فیلیپه»، نخست‌وزیر فرانسه، هشدار داده که دولت، به‌رغم وعده اتحادیه برای اعتصاب سه‌ماهه، از برنامه خود منصرف نخواهد شد. اتحادیه‌های کارگری اعلام کرده‌اند که ممکن است مدت اعتصاب را افزایش دهند.
فیلیپه یکشنبه به روزنامه پاریسین گفت: «کسانی که از این برنامه دولت حمایت می‌کنند به من پیام داده‌اند که باید تا به انتها پیش برویم و همین کار را هم خواهیم کرد.»
بنا به اعلام اس‌ان‌سی‌اف تنها یک‌پنجم قطارهای تندرو روز گذشته کار کردند و انتظار می‌رود آشوبی مشابه نیز امروز روی دهد و تقریبا سفر یک‌چهارم قطارهای «یورو استار» به مقصد لندن لغو شدند. 
در برخی مسیرها اصلی تنها یک‌ششم قطارها در روز دوشنبه کار خواهند کرد و تنها یک‌سوم قطارهای محلی، از جمله خط‌های پررفت‌وآمد منطقه پاریس، وارد خطوط خواهند شد. 
در خطوط بین‌المللی، قطارهای به مقصد بروکسل «تقریبا به‌صورت عادی» فعالیت خواهند داشت، اما تنها یک‌ششم قطارهای به مقصد سوئیس، یک‌پنجم قطارهای به مقصد اسپانیا و یک‌سوم قطارهای به مقصد آلمان کار خواهند کرد. سفر تمام قطارهای به مقصد ایتالیا نیز لغو شده‌اند. 
نظرسنجی روزنامه «ژورنال دو دیمانش» که روز یکشنبه به چاپ رسید نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از مردم هوادار اصلاح در اس‌ان‌سی‌اف هستند. این نظرسنجی که در پنجم و ششم آوریل، درست پس از اعتصاب هفته گذشته، برگزار شد نشان می‌دهد که افکار عمومی در حال چرخش به‌سوی برنامه‌های دولت است.
این در حالی است که در نظرسنجی پیشین این روزنامه که در ۳۰ و ۳۱ مارس برگزار شد، تنها ۵۱ درصد از مردم طرفدار اصلاحات دولت بودند.
فیلیپه گفت: «من عزم و اراده برخی اتحادیه‌ها را درک می‌کنم، اما آن‌ها نیز باید تصمیم‌های من را درک کنند.»
ماکرون که به‌سختی به صورت علنی درباره کشمکش فعلی سخن گفته، قرار است روز سه‌شنبه در این‌باره مصاحبه‌ای تلویزیونی و یک‌ساعته داشته باشد. 
کد مطلب: 84541
برچسب ها: فرانسه اعتصاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *