۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸

ارجاع طرح سوال از روحانی به کمیسیون اقتصادی

نماینده مردم قم از ارجاع سوال نمایندگان از رئیس جمهور به کمیسیون اقتصادی جهت بررسی خبر داد.
نماینده مردم قم از ارجاع سوال نمایندگان از رئیس جمهور به کمیسیون اقتصادی جهت بررسی خبر داد.
مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور، اظهار کرد: دو فقره سوال از رئیس جمهور وجود داشت که یک مورد مربوط به وضعیت موسسات مالی و اعتباری بود که آقایان وقف‌چی و مطهری آن را پیگیری می‌کردند که نمایندگان با پس گرفتن امضای خود  آن را از حدنصاب انداختند.

وی ادامه داد: بنده نیز سوال از رئیس جمهور مطرح کردم که با بیش از 100 امضاء تحویل هیئت رئیسه شد، نامه‌ای هم به رئیس جمهور مبنی بر اینکه نمایندگانش را برای جلسه مشترک با وکلای ملت بفرستد، نوشته شد اما متأسفانه رئیس جمهور از قانون تخطی کرد و نمایندگانش را معرفی نکرد.

نماینده مردم قم تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش عملکرد غیرقانونی دولت و رئیس جمهور را به هیئت رئیسه ارائه داد و منتظریم که هیئت رئیسه مجلس اقدام کند تا آن سوال جریان خودش را طی کند.

ذوالنوری با بیان اینکه همچنین ما 5 سوال دیگر درباره قاچاق، بیکاری، رکود، بقای تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز تدوین کردیم، تصریح کرد: متأسفانه بازهم وزرا و معاونان رئیس جمهور بسیج شدند و به نمایندگان فشار آوردند که این سوال را هم از حدنصاب انداختند.

نماینده مردم قم با تأکید بر اینکه این تخطی هزینه زیادی برای نظام دارد، گفت: بنده نمی‌دانم چرا رئیس جمهور وحشت دارد که به مجلس بیاید و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

ذوالنوری افزود: رئیس جمهور مدام می‌گوید تابع شفافیت است و از نقد استقبال می‌کند، اما برای ما جای سوال دارد که آقای روحانی چرا به قانون عمل نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد نمایندگان سوالاتشان را از وی بپرسند و با این شرایط چگونه می‌خواهد که ما حرفش را مبنی بر اینکه مدام می‌گوید از نقد استقبال می‌کند، باور کنیم و این مسئله مصداق قسم حضرت عباس و دم خروس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتقاد از هیئت رئیسه مجلس درباره این مسئله اظهار کرد: البته هیئت رئیسه هم در این موضوع بی‌تأثیر نیست و به شدت از رفتار هیئت رئیسه گله‌مند هستیم و یک روز منتشر خواهم کرد که چه لابی‌هایی درباره سوال رئیس جمهور اتفاق افتاد و چه شگردهایی بکار گرفته شد که رئیس جمهور به مجلس نیاید.

ذوالنوری با اشاره به اینکه البته بنده آن 5 سوال را مجددا احیاء کردم، تصریح کرد: نمایندگانی که بعضا امضاءهای خود را پس گرفتند پشیمان شدند و دوباره سوال از رئیس جمهور را امضاء کردند که این امضاءها محکم است و با 93 امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی هم روی این 5 سوال دستور داد و این سوالات به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد و قرار است که آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی این سوالات را به رئیس جمهور منتقل کند.
کد مطلب: 84643
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *