۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۳

تسخیر بازارهای‌جهانی توسط ناوگان‌نفتکش‌ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از افزایش سهم این شرکت در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: با لغو تحریم‎ها از ژانویه سال 2016 میلادی (دی 1394) در مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای جهانی به حدود 50 درصد افزایش دادیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از افزایش سهم این شرکت در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: با لغو تحریم‎ها از ژانویه سال 2016 میلادی (دی 1394) در مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای جهانی به حدود 50 درصد افزایش دادیم.
به گزارش سه شنبه شرکت ملی نفتکش ایران، «نصرالله سردشتی» یادآوری کرد: سهم شرکت ملی نفتکش ایران از بازارهای بین‎المللی تا پیش از تحریم‎ها حدود 80 درصد بود اما پس از آن بسیار کاهش یافت.
سردشتی تاکید کرد با توجه به حادثه انفجار نفتکش سانچی و تجارب این حادثه تلخ و دردناک، باید برای رفع نواقص احتمالی و ارتقای ایمنی اقدام کرد.

**نوسازی ناوگان نفتکش ایران
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران درباره عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در انجمن‌‎ها و نهادهای مهم بین‎المللی گفت: این شرکت پارسال دوباره در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک، اتحادیه بین‎المللی مالکان مستقل کشتی‎های نفتکش و انجمن دریایی بین‎المللی شرکت‌های نفتی عضو شد.
وی افزود: همچنین شرکت ملی نفتکش ایران پارسال گواهینامه های معتبر را از موسسه رده ‎بندی «دی.ان.وی» دریافت کرد.
به گفته وی، این اقدام‌ها دستاورد قابل توجهی برای بازگشت این شرکت به بازارهای بین‎المللی بوده است.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران گفت: برای نوسازی ناوگان در سال 1396، چهار فروند کشتی قدیمی شرکت از رده خارج شد و اوراق 2 فروند دیگر نیز طبق برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد. 
وی درباره وضع بازارهای بین‎المللی و نرخ پایین‎ اجاره کشتی‎ها یادآوری کرد: در مدتی که در بخش بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران فعال بودم چند بار رکود بازار را تجربه کردیم اما با اتخاذ برخی تدابیر این شرایط را کنترل کردیم و به سلامت پشت سر گذاشتیم.
به گفته وی، براساس پیش‎بینی‎ها، وضع بازار در سال 2019میلادی رو به بهبود می گذارد و امیدواریم از شرایط رکود کنونی با موفقیت و کمترین آسیب عبور کنیم.
به گزارش ایرنا، شانزدهم دی ماه پارسال یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد. 
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد. 
اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور بلندمدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن بود و در نهایت این کشتی پس از هشت روز غرق شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین علت های واقعه همچنان در دست اقدام است.
ایران با مالکیت بیش از 70 فروند نفتکش، صاحب بزرگ ترین ناوگان نفتکش دنیاست.
کد مطلب: 84678
برچسب ها: بازار جهانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *