کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران دوباره تهدید به تحریم شد

22 فروردين 1397 ساعت 21:53

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره رفتار ایران نگران است.


«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره رفتار ایران نگران است. 
به گزارش فارس، وی همچنین گفت: «با آنکه این توافق برای ما منافع معینی داشت، بایستی به توافق بهتری دست پیدا می‌کردیم.»
منوشین درباره استفاده از تحریم‌ها علیه ایران گفت: «همان‌طور که می‌دانید درباره ایران بسیار فعال بوده‌ایم. معتقدیم رفتار ایران کاملاً غیرقابل قبول است.»
وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه به تلاش‌های ترامپ برای تغییر برجام اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهور در حال بازبینی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.»
منوشین در پاسخ به بیانیه یک قانونگذار آمریکایی که گفت در زمان رأی‌گیری در کنگره به برجام رأی منفی داده اما اکنون از ماندن در این توافق حمایت می‌کند گفت: «من به رأی شما علیه برجام احترام می‌گذارم و آن را تحسین می‌کنم. می‌توانم به شما اطمینان بدهم که در این خصوص بدون تأمل هیچ کاری نمی‌کنیم.»
منوشین در ادامه ادعاهای خود گفت: «می‌توانم در این مورد هم به شما اطمینان بدهم که رئیس‌جمهور کماکان درباره ادامه رفتارهای ایران، هم در زمینه موشکی و هم تروریسم بسیار نگران است. او همچنین درباره مفاد برجام هم نگران است. اینها مواردی هستند که به دقت بررسی می‌کنیم.»
وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد با همتایان اروپایی‌اش نشست‌های مختلفی در این مورد داشته و رایزنی‌ها در این خصوص کماکان میان طرف‌های آمریکایی و اروپایی ادامه دارند.
منوشین سپس درباره تصمیم ترامپ در خصوص برجام گفت: «به طور مشخص درباره اینکه برنامه‌های رئیس‌جمهور به کدام سو پیش می‌روند اظهارنظر نمی‌کنم، اما مسئله کاملاً روشن است؛ او خواستار رسیدن به توافقی بهتر است و درباره رفتارهای ایران بسیار نگران است. طبق روال سابق، از هر گونه توانایی‌مان برای اعمال تحریم‌ علیه ایران خارج از چارچوب برجام استفاده خواهیم کرد.»  
وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این ادعاها که تحریم‌ها عامل ترغیب ایران به حضور در میز مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای بوده گفت: «ما اساساً معتقدیم- یعنی این دولت معتقد است- بایستی قبل از برداشتن تحریم‌ها به توافقی بهتر دست پیدا می‌کردیم.»
یک قانونگذار از منوشین پرسید: «اگر ما تصمیم بگیریم تحریم‌های هسته‌ای را دوباره اعمال کنیم، کدام حیطه‌های اقتصاد ایران هدف خواهند گرفت تا ایران وادار شود یک بار برای همیشه توسعه هسته‌‌ایش را کنار بگذارد؟ آیا جامعه جهانی در این زمینه ما را همراهی خواهد کرد؟ برنامه دولت برای نظارت و ارزیابی فعالیت‌های ایران چیست تا بتوانیم مطمئن شویم که ایران برنامه هسته‌ایش را از سر نمی‌گیرد؟»
منوشین گفت: «می‌خواهم درباره حرف‌هایی که در اینجا می‌زنم محتاط باشم. ما مسائلی که شما درباره آن صحبت کردید را ارزیابی کرده‌ایم و ارزیابی می‌کنیم. در صورتی که تصمیم رئیس‌جمهور عدم امضای معافیت‌های تحریمی علیه ایران باشد و بخواهیم تحریم‌ها را باز گردانیم نه تنها تحریم‌های اولیه، بلکه تحریم‌های ثانویه بازخواهند گشت و من معتقدم که این تحریم‌ها اثر بسیار قدرتمندی بر اقتصاد ایران خواهند داشت.»
منوشین در ادامه گفت: «اگر رئیس‌جمهور معافیت‌های تحریمی را امضا نکند، ما ملزم به بازگرداندن تحریم‌ها هستیم. بنابراین، مسئله این است که رئیس‌جمهور آن معافیت‌ها را امضا می‌کند یا نه.»
وزیر خزانه‌داری آمریکا یادآوری کرد در بخش‌های مختلف دولت ترامپ، از جمله میان او و همتایانش در اروپا مذاکراتی با طرف‌های اروپایی در خصوص برجام انجام شده است. او درباره اروپایی‌ها گفت: «آنها می‌دانند ما چطور فکر می‌کنیم.»
 


کد مطلب: 84765

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/84765/ایران-دوباره-تهدید-تحریم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir