کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین برای برجام به ایران وعده داد

22 فروردين 1397 ساعت 21:55

مدیرکل اداره کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه چین گفت که پکن در هر شرایطی و به رغم هر تحولی از توافق هسته ای (برجام) حراست خواهد کرد.
پکن در هر شرایطی از برجام حراست می کند


مدیرکل اداره کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه چین گفت که پکن در هر شرایطی و به رغم هر تحولی از توافق هسته ای (برجام) حراست خواهد کرد.
پکن در هر شرایطی از برجام حراست می کند
به گزارش ایرنا، 'وانگ چون' روز چهارشنبه در همایش همکاری های بین المللی هسته ای ایران و چین در پکن گفت که همکاری های دو کشور در انرژی هسته ای باعث خرسندی است و برگزاری این سمینار باعث خواهد شد تا مشارکت و همکاری طرفین در این عرصه تقویت شده و دو طرف در اجرای برجام موفقیت های بیشتری بدست آورند.
وی که نماینده چین در مذاکرات توافق هسته ای سال 2015 میلادی بود ، گفت : استفاده از انرژی هسته ای یک انتخاب راهبردی برای دولت چین است واین کشور برای توسعه صلح آمیز این انرژی با دیگر کشورها همکاری می کند.
وانگ خاطر نشان کرد که سفر رییس جمهوری خلق چین به ایران در سال 2016 میلادی یک شروع جدید در روابط دو کشور بود و گفت که بر اساس توافقات طرفین آنها در بخش انرژی نیز همکاری نزدیکی خواهند کرد و یک تفاهم نامه نیز در عرصه انرژی هسته ای میان دو کشور امضا شده است که شروع همکاری آنها به حساب می آید.
مقام وزارت خارجه چین در امور کنترل تسلیحاتی گفت : همکاری هسته ای غیرنظامی بخش مهمی از برجام است که این حق را به ایران برای توسعه صلح آمیز این انرژی می دهد و چین نیز در اجرای آن با روسیه و اروپا همکاری می کند و تلاش های ایران در توسعه امنیت هسته ای را ارج می نهد و همکاری ایران با سازمان های بین المللی را موثر می داند.
او ادامه داد که چین آماده برای اجرای توافق هسته ای است و در مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک با ایران و آمریکا از نزدیک همکاری می کند و به تعهداتش برای پیشبرد این طرح و تامین تجهیزات ادامه می دهد.
وانگ چون گفت که هر اتفاقی که رخ دهد و هر تحولی بروز کند چین برجام را اجرا می کند و طرف های دیگر رابرای حراست از آن تشویق می کند و در قبال این توافق بین المللی رفتاری مسوولانه خواهدداشت.
او تاکید کرد که شرایط برای برجام حساس است و چین امیدوار است همه طرف ها به تعهدات خود پایبند باشند و بر اختلافات مدیریت کرده و مسوولانه و سازنده مشکلات را با گفت و گو حل و فصل کرده و در اجرای برجام هیچ اختلافی نداشته باشند.
مقام چینی حصول برجام را سخت دانست و گفت که این یک گنجینه گرانبهاست که باید از آن حفاظت شود. برجام به یک بحران پایان داده و یک توافق تاریخی ، بی بدیل و واقعی است که برای عدم اشاعه و حل و فصل مسایل با دیپلماسی و ابزار سیاسی یک نمونه است.
او گفت که برجام الگویی می باشد که جامعه بین المللی به رسمیت شناخته و شورای امنیت آن راتایید کرده است و همه باید از آن حمایت سازنده داشته باشند.
همایش همکاری بین المللی هسته ای ایران و چین امروز چهارشنبه با حضور مقام های ارشد سازمان های هسته ای و وزارت خارجه و نمایندگان پنج به علاوه یک در پکن برگزار شد.
 


کد مطلب: 84766

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/84766/چین-برجام-ایران-وعده

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir