۰
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰

تدوین سند سلامت اجتماعی در کشور

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: به زودی کار تهیه و تدوین سند سلامت اجتماعی کشور به اتمام رسیده و برای تصویب و ابلاغ برای اجرا به دولت ارائه می‌شود.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: به زودی کار تهیه و تدوین سند سلامت اجتماعی کشور به اتمام رسیده و برای تصویب و ابلاغ برای اجرا به دولت ارائه می‌شود.
به گزارش ایسنا، حبیب‌الله مسعودی فرید در مراسم تجلیل از مددکاران در اردبیل اظهار کرد: عرصه اجتماعی عرصه بسیار حساس، مهم و پیچیده‌ای است به طوری که زیربنای توسعه اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی محسوب می‌شود که متاسفانه در این عرصه با مشکلات و دغدغه‌هایی روبرو هستیم.
وی به برگزاری جلسات کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور با حضور مقام معظم رهبری هر 6 ماه یکبار اشاره و خاطرنشان کرد: قرار است اردیبهشت ماه این جلسه در محضر مقام معظم رهبری برگزار شود که سازمان بهزیستی جزو دستگاه‌های پیشرو و پیشگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین تقویت برنامه‌های حمایتی در این حوزه محسوب می‌شود.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با یادآوری اینکه با همسوئی و همراهی سایر دستگاه‌ها در جلسات شورای اجتماعی کشور دستاوردهای خوبی را داشتیم، گفت: سازمان بهزیستی جزو سازمان‌های فعال در این شورا و حاضر در چندین کارگروه است به طوری که مدیریت کارگروه زنان سرپرست خانوار برعهده بهزیستی است.
مسعودی فرید به آخرین جلسه شورای اجتماعی با استفاده از ظرفیت اقدام و عمل تمامی دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: زنان سرپرست خانوار در چهار گروه شامل زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر، طلاق، معلولیت و ازدواج نکرده تقسیم‌بندی می‌شود که سازمان بهزیستی در ساماندهی زنان سرپرست خانوار در هر چهار گروه تلاشی جدی انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: در کنار کاهش اعتیاد به عنوان آسیب‌ جدی سازمان بهزیستی در حوزه ترک اعتیاد، مشاوره‌های ژنتیکی و همچنین کاستن از آمار طلاق تلاشی فراگیر انجام می‌دهد که در دو سال اخیر فرآیند این آسیب‌ها سیر نزولی به خود گرفته است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سازمان بهزیستی از نظر سیستم اورژانس اجتماعی در سطح خاورمیانه و حتی در بین 22 کشور شمال آفریقا جزو مجموعه‌های موفق و بی‌نظیرکشور است به طوری که اورژانس اجتماعی به عنوان یک ایده موفق از سال 78 شکل گرفته و ما شاهد فعالیت این مجموعه در حوزه‌های مختلف نظیر کودک‌آزاری، همسرآزاری و ... هستیم.
مسعودی فرید بیان کرد: در دو دهه اخیر این مجموعه قوام و توسعه‌ای جدی پیدا کرده و به معنای واقعی اقدامات مددکاران ما در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فعالیت اورژانس اجتماعی مورد توجه وزارت کشور به عنوان یک الگوی موفق قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: ما رایزنی‌هایی را با پلیس راهور در ورود خودروهای اورژانس اجتماعی به محدوده ترافیک داشتیم که در اوایل با این کار مخالفت شد اما به تدریج و با مشاهده مسئولان از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی و رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان با تلاش مددکاران ما در حال حاضر به سرعت در محل حادثه حاضر شده و خدمات‌رسانی را انجام می‌دهیم.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: براساس برنامه ششم توسعه و با محوریت سازمان بهزیستی سیاست‌های سلامت اجتماعی در حال تدوین نهایی است که ما امیدواریم با همراهی تشکل‌های مردم نهاد، اساتید، افراد متخصص و خبره در این حوزه و کمک دستگاه‌های مختلف بتوانیم این سند را به مرحله اجرا بگذاریم.
مسعودی فرید بیان کرد: ما در شرایط کنونی با کاهش سرمایه‌های اجتماعی و همچنین برخی دغدغه‌ها در حوزه سلامت اجتماعی روبرو هستیم که امیدواریم در قالب این سند بتوانیم این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.
کد مطلب: 84769
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *